۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۷۸۷۴
امام جمعه پاكدشت:

مطیع محض پروردگار بودن ملاک روزه داری است

امام جمعه شهرستان پاكدشت با بيان اينكه امروز عيد فطر يا همان "يوم الجايزه" است، گفت: نخوردن و نياشاميدن ملاك روزه داري نيست بلكه مطيع محض بودن ملاك است.
حسن لزومي امام جمعه پاکدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در روز عید سعید فطر، مردم ولايتمدار شهرستان پاكدشت به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی خداي متعال، همزمان با سراسر كشور نماز پر شكوه عید را در مصلي بزرگ امام خميني(ره) اين شهرستان اقامه كردند.

مردم شريف پاكدشت از سحرگاه امروز به مصلي امام خميني(ره) و ديگر ميعادگاه هاي اقامه نماز تكبير گويان خود را رساندند.

حجت الاسلام حسن لزومي امام جمعه شهرستان پاكدشت در خطبه هاي اين نماز با بيان اينكه در حالي امروز در زمين عيد فطر ناميده مي شود كه اهل آسمان از آن به عنوان "يوم الجايزه" ياد مي كنند.

وي خاطرنشان كرد: رمضان توفيق يك ماهه عبادت و بندگي بود كه خداوند به ما عنايت كرد.

نماينده ولي فقيه در پاكدشت ابراز كرد: همان خدايي كه يك ماه دستور روزه داري را داده بود؛ مي‌فرمايد امروز را براي شما عيد قرار دادم و روزه داري در آن حرام است.

وي تصريح كرد: نخوردن و نياشاميدن ملاك روزه داري نیست، مطيع محض بودن ملاك است.

خطيب جمعه پاكدشت با اعلام اينكه سختي هایی که مؤمنان در این ماه تحمل كردند، جسم و نفس آنها را پاك مي كند، افزود: وقتي امروز از نماز به منزل بر مي‌گردند شبيه آن هست كه دوباره به بهشت مي روند.

وي با يادآوري اينكه روزه دار با پرداخت فطریه روزه خود را به اتمام مي رساند، گفت: تلاش شيطان بسيار است و نفس هم انسان را زياد اذيت مي كند.

عرش از راهپيمايي روز قدس به لرزه در آمد

حجت الاسلام لزومي با بيان اينكه همين كه در ماه رمضان كمتر معصيت و بيشتر عبادت كرديم، روزي بزرگي بود كه نصيمان شد، اضافه كرد: حيف است كه اين يك ماه پاكي را به راحتي از دست دهيم و بايد در حفظ آن اهتمام كرد.

وي خواستار عدم به بطالت گذراندن وقت براي امور غير مفيد شد و بيان كرد: سعي شود به قرآن خواندن ها ادامه دهيم.

امام جمعه پاكدشت در بخش ديگر خطبه هاي خود با اعلام اينكه عرش از حضور مردم در راهپيمايي هاي روز قدس به لرزه در مي آيد، مطرح كرد: در كجاي تاريخ خداوند چنين حضوري را به ياد دارد كه امت حزب الله با زبان روزه در گرماي تابستان اينچنين براي دفاع از مظلوم به خيابانها بيايند./۲۰۲/۸۰۴/ب۱

ارسال نظرات