۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۰۷۸۶۹
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا:

انسان باید مراقب باشد که شیطان او را غافل نکند

استاد حوزه با بیان این که اگر انسان امید قبول اعمال رمضان دارد باید مراقب باشد که شیطان او را غافل نکند، گفت: شیطان بیکار نمی نشیند و انسان را به لهو و لعب دعوت می کند.
فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق حوزه علمیه قم صبح امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با تبریک عید سعید فطر، این روز را از اعیاد بسیار مهم اسلامی و دارای برکات بسیار دانست.

وی افزود: کسانی که در ماه مبارک رمضان روزه داری کردند کار بسیار بزرگی انجام دادند و امروز روز نتیجه گیری است، سید ابن طاووس درباره عید فطر می فرماید انسان در این روز نمی داند که مقبول و یا مردود است و بیم و امید دارد.

این محقق عرفان و حدیث اسلامی با بیان این که اگر انسان امید قبول دارد باید مراقب باشد که شیطان او را غافل نکند، اظهار داشت: شیطان بیکار نمی نشیند و سعی می کند در این روز انسان را به لهو و لعب دعوت کند از این رو اگر انسان امید قبول دارد باید شکرالهی را به جای آورد.

وی ادامه داد: اگر خدای نکرده انسان خوف رد  دارد باز هم جای لهو و لعب نیست و باید از فرصت های ناب عید فطر استفاده کند و از خداوند عنایات الهی را طلب کند، ان شاءالله که همه خوف قبول داشته و بابت آن شکرگزار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا ابراز داشت: اگر کسی خوف رد دارد باید از ته دل و جان خود بخواهد که خداوند متعال لغزش های او را نادیده بگیرد و به عنوان عیدی از پروردگار متعال چیزی را دریافت کند.

وی عنوان کرد: وقتی انسان مهمان کریمی شود و این کریم سفره ای بیندازد اگر هم مهمان خیلی مرغوب نباشند بهره مند خواهند شد، خداوند متعال اکرم الاکرمین است، اگر بگوییم که امروز دست خالی خواهیم بود سوء ظن به کریم است و ان شاءالله که همه دست پر باشند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات