۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۰۷۸۶۱
حجت الاسلام سعیدی:

برای حفظ آثار و دستاوردهای ماه رمضان باید تلاش کنیم

کارشناس دینی رسانه ملی تأکید کرد: انسان نباید معنویات و دستاوردهای ماه مبارک رمضان را فراموش کند بلکه باید در حفظ این ثمرات و دستاوردها تلاش و کوشش داشته باشد.
حجت الاسلام سعیدی آریا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا کارشناس برنامه های معارفی صداو سیما صبح امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با بیان این که ذکر اهل بیت(ع) انسان را زنده نگه می دارد، گفت: ماه مبارک رمضان ظرف قرآن به شمار می رود اما حضرت ولیعصر(عج) حقیقت قرآن هستند.

وی افزود: چیزی که برای خداوند متعال باشد باقی می ماند و غیر از آن رفتنی است، انسان نباید معنویات و دستاوردهای ماه مبارک رمضان را فراموش کند بلکه باید در حفظ این ثمرات و دستاوردها تلاش و کوشش داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان باید برای فرج امام عصر(عج) دعا کند، اظهار داشت: در روایات آمده که گشایش کار انسان در فرج و دعای برای فرج است، گاهی انسان درکی از درد فراق امام زمان(ع) ندارد از این رو نمی تواند انتظار را به درستی ادا کند.

وی ادامه داد: هرچه معرفت انسان افزایش پیدا کند درک او نسبت به فراق امام زمان(عج) بیشتر می شود، وقتی حضرت ظهور کنند عقل های انسان کامل می شود و می تواند انسانیت را درک کند؛ امام زمان(عج) همواره به فکر شیعیان هستند و حتی برای آن ها استغفار می کنند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه عهدشکنی انسان را در نظر دیگران پایین می آورد، ابراز داشت: انسان عهد کرده که خدا و اهل بیت(ع) را دوست دارد و هر خطا و گناهی انسان را از آن ها دور می کند، در روایات آمده اگر کسی مراقبه نداشته باشد از شیعیان نیست.

وی عنوان کرد: امام زمان(عج) عصاره همه پیامبران الهی است، شیعیان باید با ایشان سخن بگویند چون حضرت پدر مهربان امت هستند، در زمان غیبت خطر بسیار زیاد است و شیعیان باید هوشیار باشند، شیطان در زمان غیبت تمام تلاش خود را برای انحراف انسان به کار می گیرد.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: اگر انسان به ناامیدی دچار شود باخته است، خداوند متعال و اهل بیت(ع) بسیار رئوف هستند و می خواهند که انسان ها از مسیر نادرست به راه راست بازگردند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات