۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۰۷۸۵۷
امام جمعه شهرضا:

هیچ یک از واجبات الهی قابل تعطیل نیست

امام جمعه شهرضا گفت: برخی افراد قصد اخلال در امور حج را دارند و همچون وسوسه کنندگان خناس می‌خواهند مردم را از انجام یک واجب شرعی منع کنند در حالی که هیچ یک از واجبات الهی قابل تعطیل نیست.
شهرضا - یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر که در محل آستانه امامزاده شاهرضا برگزار شد، عنوان کرد: فردای قیامت همه ما باید پاسخ گوی رفتار و گفتار خود در برابر خداوند باشیم؛ شیطان با سخنان ناموزون میان افراد فساد و تفرقه ایجاد می کند اما نتیجه روزه داری ما باید کسب تقوا و تزکیه نفس باشد.

وی تصریح کرد: برخی دل ها رو به عرش و برخی به اسفل و سافلین و آتش جهنم سقوط دادند، انسان های اهل تقوا سخنانشان آرمش بخش دل ها بوده زیرا همواره به یاد خدا هستند، مؤمن آن چه می گوید باید به صداقت آن کلام مطمئن باشد  اما آن ها که با بیاناتشان مردم را به جهنم سوق داده فردای قیامت در برابر خدا باید پاسخ گو باشند.

امام جمعه شهرضا گفت: مهمترین نیاز جامعه حفظ وحدت و همدلی است، دشمن از تفرقه بین ملیمان سود می‌برد بنابراین باید با ترک اختلافات صفوف مسلیمن را متحد و منسجم کنیم؛ اکثریت اموری در جامعه وجود دارد خوب است پس نباید با بزرگنمایی نقاط ضعف در برابر دشمنان سبب خوشحالی آنها شویم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به بخشهایی از خطبه امام علی(ع) در روز عید فطر، گفت: این عید یکی از بزرگترین و مهم ترین اعیاد و جشن های اسلامی است، سلمانان در سراسر جهان بعد از یک ماه بندگی و عبادت در نماز عید فطر با صف های طولانی و به هم پیوسته وحدت ، اتحاد و انسجام و یکپارچگی خود را به نمایش می گذارند .

وی اضافه کرد: مردم جامعه اسلامی باید با یکدیگر مهربان باشند تا زمینه جلب رحمت الهی را فراهم کنند، آنان باید با پرداخت زکات و خمس و وجوهات شرعی زمینه‌ای فراهم کنند تا همه مردم از یک زندگی خوب و قابل قبول برخودار باشند.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب مدیریت مسیر جهاد و شهادت را بر عهده دارند و راه درست را برای همه ما ترسیم می‌کنند، همه کسانی که در مسیر انقلاب گام بر می‌دارند نیز همانگونه که تاکنون بر اساس این تدابیر عمل کرده‌اند، باید تا آخر نیز بر پیمان خود استوار باشند؛ رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت حفظ روحیه انقلاب‌گری و ولایتمداری تأکید فرموده‌اند و لازم است که ما با بررسی ابعاد این مسأله بر همان اساس عمل کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به حدیث «فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ» از حضرت علی(ع)، ادامه داد: اکنون هم لازم است تا در جامعه باب جهاد و شهادت باز باشد، باید این فرهنگ را همچنان در جامعه زنده نگه داریم اما با توجه به این حدیث حضرت علی(ع) جهاد و شهادت مسیری است که برای برای همه افراد وجود ندارد و تنها بندگان خاص خداوند لیاقت آن را دارند.

وی اضافه کرد: انقلابی‌گری یعنی اینکه در مسیر قرآن و ولایت باشیم، روش انقلابی‌گری مبتنی بر ارزشهای اسلامی است البته در جامعه ما باید همواره به اینگونه ارزشها که همان دستورات قرآنی است، توجه شود؛ برخی افراد قصد اخلال در امور حج را دارند و همچون وسوسه کنندگان خناس می‌خواهند مردم را از انجام یک واجب شرعی منع کنند در حالی که هیچ یک از واجبات الهی قابل تعطیل نیست.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بخشهایی از وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی(ره)، گفت: انقلاب اسلامی ایران با همه انقلابها هم در  پیدایش و هم در کیفیت متفاوت است؛ طبق فرمایش رهبری معظم انقلاب نیز انقلاب اسلامی یک تحول بنیادین، بر اساس مجموعه‌ای از ارزشها است که همواره رو به رشد است.

حجت الاسلام یعقوبی، اشاره به آیه «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ»، عنوان کرد: باوجود همه دشمنیهایی که همواره بر علیه انقلاب اسلامی وجود داشته و دارد، باید ارزشهای اسلامی و روحیه انقلابی‌گری که مبتنی بر این ارزشها است را حفظ کنیم، مهمترین ارمانهای انقلاب اسلامی در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) محقق می‌شود، زیرا همه ارزشهای انقلابی و دینی در مسیر ولایت و امامت حضرت بقیة‌الله(عج) است و همه هم سربازان این مسیر هستیم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی انقلابی‌گری را به این معنا می‌دانند که یک انسان مؤمن در هر کجا باشد، ذهن او به سوی اسلام ناب محمدی(ص) گرایش داشته باشد.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: در همه عالم دو جبهه حق و باطل وجود دارد و مؤمن باید همواره به سوی حق و حقیقت برود و در برابر باطل ایستادگی کند، این ایستادگی هم باید در کلام و در عمل باشد یعنی باید عملاً وارد صحنه مبارزه علیه باطل شویمريال در زمان ما مدافعان حرم در برابر جبهه باطل ایستادگی می‌کنند واین همان مسیر انقلابی‌گری است.

وی با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در بیان شاخصه‌های انقلابی‌گری، گفت: یکی از مهمترین ویژگیهایی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید فرمودند، پایبندی به ارزشهای اسلامی و ارزشهای اساسی انقلاب است، انقلابی واقعی کسی است که به این اصول پایبند باشد و تا آخر بر سر پیمان خود بماند.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: هدفگیری آرمانهای انقلاب اسلامی و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی و حساسیت در برابر دشمن و نقشه‌ها و کارشکنیهایی که انجام می‌دهد از جمله دیگر ویژگیهای فرد انقلابی است.

وی اضافه کرد: امروز همه دنیا بر علیه ایران اسلامی متحد شده‌اند زیرا تنها کشور طرفدار حق و حقیقت در جهان ایران است، آمریکا، صهیونیست، انگلیس، عربستان و متحدان آنها دشمنان ما هستند، در این شرایط دشمن شناسی و ایستادگی و اقتدار نیروهای مسلح باعث ایجاد و حفظ امنیت کشور شده است.

امام جمعه شهرضا گفت: دشمنان ما پس از شکست در جنگ نظامی از طریق جنگ فرهنگی وارد عمل شدند و تصمیم گرفتند از آن طریق با انقلاب اسلامی مبارزه کنند، امروز فضای مجازی و ماهواره‌ها ابزاری در دست دشمن است تا به وسیله آن اهداف خود را دنبال کند؛ ایجاد یک شبهه برای نسل جوان و نوجوان جامعه آسان است که از سوی دشمن انجام می‌شود اما در مقابل پاسخگویی به این شبهات بسیار مهم و سخت است زیرا بسیاری از افرادی که شبهه‌ای برای آنها مطرح می‌شود برای یافتن پاسخ آن اقدام نمی‌کنند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خودف تقوای سیاسی را از جمله دیگر ویژگی‌های افراد انقلابی دانست و افزود: امروزه داشتن تقوای سیاسی در جامعه بیش از هر چیز دیگری لازم است، حفظ تقوای سیاسی در سخن گفتن، نسبت دادن و اقدامات سیاسی بسیار مهم است؛ انسانهای مؤمن باید بیش از دیگران تقوای سیاسی داشته باشند./۲۰۲/۸۶۸/ب۱

ارسال نظرات