۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۰۷۸۵۶
دادستان مشهد در انتقاد به برخوردها با حقوق های نجومی:

حق موضوع حقوق های نجومی ادا نشد

دادستان مشهد ضمن انتقاد از شهید شدن موضوع حقوق های نجومی و عدم ارائه گزارشی مستند به شعبه برای پیگیری قضایی به بحث منع برگزاری کنسرت در مشهد طبق نظر علما پرداخت و از وقوع جرایم خلاف شرع و قانون در این برنامه ها خبر داد.
دادستان مشهد صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، غلامعلی صادقی دادستان مشهد در نشست خبری ویژه هفته قوه قضائیه در ساختمان مرکزی دادگستری کل استان خراسان ضمن تقدیر از حضور رسانه های استان و پوشش اخبار این نهاد بیان داشت: خراسان بعد تهران دومین استان بزرگ محسوب می شود اما هیچ پرونده از اهالی رسانه و جرایم رسانه ای در دستگاه قضا ندارد که این قابل تحسین است زیرا دوستان به قانون واقفند و عمل می کنند.

وی افزود: نسبت به سال قبل حدود هفت درصد کاهش پرونده ورودی داشتیم هر چند در برخی شهرستان ها افزایش تا بیست درصد داشتیم اما در مجموع به نسبت گذشته پرونده کمتری به دستگاه قضا وارد شده است.

منع برگزاری کنسرت در مشهد و وقوع جرم های خلاف شرع و قانون

وی با بیان اینکه رییس کل دادگستری استان همه توضیحات لازم و گزارشی کامل از عملکرد های دستگاه قضا را ارائه کرده است، از خبرنگاران خواست درصورت وجود سوال یا ابهامی پرسش داشته باشند تا پاسخ دهد.

بر این اساس خبرنگار خبرگزاری رسا پیرامون بیان رییس کل دادگستری خراسان رضوی مبنی بر منع برگزاری کنسرت به دلیل امکان وقوع جرم یا خلاف شرع پرسید که آیا دستگاه قضا صرف اینکه احتمال وقوع جرم یا خلاف شرع و یا خلاف قانونی را ممکن بداند می تواند ورود کند و از کنسرت یا برنامه ای جلوگیری کند؟

دادستان مشهد در پاسخ بیان داشت؟ دستگاه قضا در دو مرحله پیگیری و پیشگیری وظیفه اقدام دارد. قانون تکلیف کرده که دستگاه قضایی با اقدامات پیش گیرانه مانع از وقوع جرم محتمل شود و یا در صورت وقوع، آن را پیگیری کند.

وی افزود: ما مخالفتی با برنامه های هنری و موسیقی فاخر نداریم اما در حاشیه این برنامه ها اتفاقات مجرمانه ای افتاده که مجری برنامه پاسخگو نبوده و بطور کلی عده ای برای کسب درآمد و منافع مالی اقدام به فروش بلیت و برگزاری کنسرت کردند و مبالغ نجومی به دست آوردند در عین حال که از پذیرش مسؤلیت آن سر باز زدند.

دادستان مشهد ادامه داد: به بهانه کنسرت رفتارهای خلاف شرع انجام شده و یا در آنجا مشروبات الکی کشف شده که هرکسی این مقذمات را ببیند برای او روشن می شود که این یه کنسرن قانونی نیست و جرم صورت می گیرد بنابراین اقدام به منع داشتیم که پرونده ها و مستندات آن موجود است.

صادقی گفت: در شهرستان ها اگر کسی تعهد بدهد که مشکلات امنیتی، اخلاقی و شرعی و قانونی پیش نیاید و نسبت به ضمانت خود پاسخگو باشد می تواند به مسؤلان مربوطه مراجعه کند و برنامه برگزار کند. مواردی داشتیم قبلا با تعهد و ضمانت به خوبی برگزار شده و مشکلی نداشتیم.

وی نسبت به منع برگزاری کنسرت در مشهد حتی با وجود تعهد و ضمانت گفت: در شهر مشهد به دلیل اتفاق نظر علمای بزرگ شهر، حوزه علمیه و نماینده ولی فقیه در خراسان و توصیه هایی که در این رابطه دارند پیرامون منع برگزاری کنسرت در مجاورت حرم مطهر رضوی بهتر است هنرمندان دیگر شهرها را برای برگزاری کنسرت انتخاب کنند.

صادقی ادامه داد: علما به گردن ما حق دارند هر چه داریم از علما داریم پرچمداری انقلاب وپیروزی و توصیه به دفاع مقدس و مقاومت در برابر دشمن همه به راهنمایی آنها بوده بنابراین ما نیز توصیه می کنیم احترام علما حفظ شود و مخالفتی با آنها انجام نگیرد. و به طور کلی در شهرستان ها هم انجام نشدن کارهای منافی عفت و اختلاط نامحرم از جمله شروط مورد تعهد مجری های برگزار کننده اینگونه برنامه ها است.

انتقاد از شهرداری نسبت به هزینه سنگین در طرحی بی فایده

دادستان مشهد در ادامه نشست در پاسخ به سوالی پیرامون کمربند جنوبی مشهد با انتقاد از شهرداری در اجرای این طرح بدون توجیه و بی فایده گفت: در جلسه ای خودشان نیز اذعان به عدم تاثیر این طرح در کم شدن ترافیک داشتند ضمن اینکه بیش از یکصد میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری از محل اخذ عوارض و از جیب مردم و بودجه ای که باید در شهر خرج مردم می شد در این طرح بی فایده خرج شده است. هزینه ای سنگین کردند و روی کوه کارکردند.

وی ادامه داد: با راه افتادن این طرح نیاز به ارائه خدماتی در مسیر احساس می شود که همین، بهانه دست اندازی به زمین ها و ارتفاعات می شود ضمن اینکه مشکلی را حل نمی کند زمینه وقوع جرم می شود.

با توهین به مقامات مخالفیم و برخورد می شود

دادستان مشهد در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون توهین به رییس جمهور در یک جلسه انتخاباتی در دانشگاه رضوی مشهد گفت: با توهین به مقامات مخالفیم چرا که جایگاه، آبرو و شخصیت افراد  مهم و مورد احترام است و قانون نیز حمایت می کند.

وی خطاب به توهین کنندگان گفت: به هر هدفی که دارید با توهین نخواهید رسید بلکه از آن دور می شوید. گزارشاتی به دستمان رسیده که در حال پیگیری است و پس از تکمیل حکم صادر می شود.

انتقاد از ستاد مبارزه با مواد مخدر و حقوق های نجومی

وی در بحث پلمپ اماکن توزیع مواد مخدر ضمن رد انتقادات در این زمینه گفت: ستاد مواد مخدر نتوانسته به وظیفه خود در تهیه و تجهیز اماکنی برای جمع آوری و نگه داری معتادان عمل کند با وجود اینکه در دادگاه ها و دادسراها برای جرایم حکم صادر می شود و وجه نیز اخد می کنند.

صادقی در پایان نسبت به پرسشی پیرامون حقوق های نجومی گفت: متاسفانه مسئله حقوق های نجومی را با بهانه هایی همچون مصوبه هیئت مدیره یا هیئت امنا و مواردی از این دست توجیه می کنند و به نوعی مسأله را شهید کردند.

وی افزود: هنوز گزارشی مستند از حقوق نجومی برای ارجاع به شعبه و بررسی و رسیدگی نرسیده که در صورت ارائه حتما پیگیری خواهد شد./۲۰۲/۹۳۳/ب۱

ارسال نظرات