۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸
کد خبر: ۵۰۷۸۵۲
حجت الاسلام محمدی:

عید فطر روز دریافت جایزه تلاش های رمضان است

کارشناس معارف اسلامی با بیان اینکه نتیجه کارها در ماه مبارک رمضان در عید فطر مشخص می شود، گفت: عید فطر روزی است که مسابقه دهندگان در ماه مبارک رمضان جوایز خود را دریافت می کنند.
حجت الاسلام رضا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا محمدی کارشناس معارف اسلامی شامگاه یکشنبه در برنامه شهرباران که از شبکه اول سیما پخش شد، با بیان این که همه آنچه که دیده می شوند دو چهره دارند، گفت: یک چهره مادی و ظاهری است، چهره دیگری وجود دارد که حقیقت است و باید اصل باشد.

وی افزود: زمان، ماه ها و ایام هم این گونه هستند که یک چهره ظاهری دارند و گفته می شود رمضان ماهی است که با رؤیت ماه شروع و با دیدن هلال شوال تمام می شود اما حقیقت رمضان جان و اثر دارد، رمضان یعنی چیزی که گناهان و ناخالصی ها را می سوزاند و انسان را پاک می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که همه روزها و ماه ها از نظر وجودی و تکوینی مساوی هستند، اظهار داشت: همه زمان و عالم مخلوق خداوند هستند، گرچه همه زمان و مکان ها برای خداوند متعال یکسان هستند اما حوادث در آن ها اتفاق افتاده که خاصیتی در آن ها به وجود آورده که مثلا یوم الله، شهرالله و بیت الله می شود.

وی ادامه داد: روزی که آیه ای از ایات الهی تجلی کرده و مردم با خدا آشنا شدند یوم الله محسوب می شود، روح انسان به اندازه ای شریف است که روح الله محسوب می شود، ماه مبارک رمضان به اندازه مهم بوده و شرافت دارد که شهرالله شمرده می شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که نگاه خداوند متعال و اسلام به حقایق با نگاه انسان تفاوت دارد، ابراز داشت: اگر از نظر مادی به رمضان نگاه شود این ماه سراسر گرسنگی و تشنگی است و انسان در نهایت باید پولی هم پرداخت کند اما اگر نگاه معنوی باشد این گرسنگی و پول دادن انسان را بالا می برد، اگر انسان تنها از خوردن لذت ببرد بهره ای از انسانیت نبرده اما اگر از اطعام دیگران خوشحال باشد و لذت ببرد معلوم می شود که انسانیت در او رشد کرده است.

وی با اشاره به مفهوم عید عنوان کرد: عید در لغت به معنای بازگشت است، در اسلام 4 عید فطر، قربان، غدیر و روز جمعه وجود دارد، این روزها بسیار بزرگ است و به عنوان مثال ارزش یک قدم در روز عید فطر از یک سال کار کردن بیشتر است، شب عید فطر از هر شبی بعد از شب های قدر در طول سال مهم تر است.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: عید فطر روزی است که مسابقه دهندگان در ماه مبارک رمضان جوایز خود را دریافت می کنند، در مسابقات دنیوی تنها یک نفر اول می شود اما در مسابقه های الهی همه می توانند اول شوند.

وی اضافه کرد: خود انسان با تلاش خود می تواند جوایزش را تعیین کند، نتیجه کارها در ماه مبارک رمضان در عید فطر مشخص می شود، اگر انسان عبادات و واجبات را انجام ندهد وجود معنوی او ناقص می شود و ویتامین های مورد نیاز معنوی به او نمی رسد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات