۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۵۰۷۸۴۰
مدیر مسؤول انجمن تقریب حوزه و دانشگاه قزوین:

انسان در هیچ حالی نباید از وساوس شیطان و نفس اماره غافل باشد

حجت الاسلام کریمیان با بیان اینکه انسان در هیچ حالی نباید از وساوس شیطان و نفس اماره غافل باشد، گفت: چه بسا انسان کارهای خود را مخلصانه می‌پندارد در حالی که همه آن هوای نفس است هر چه هست منافع خود و داشتن شهرت و آوازه برای خود است.
حجت الاسلام کریمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام احسان کریمیان مدیر مسؤول انجمن تقریب حوزه و دانشگاه قزوین یکشنبه شب در حسینیه امامزاد زبیده خاتون قزوین ضمن تبریک به مناسبت عید سعید فطر، گفت: پس از یک ماه عبادت، اطاعت و بندگی این عید بزرگ بندگی در راه است که ثمره آن تغییر شایسته در رفتار، اخلاق و منش ما خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که عید فطر عید بندگی است افزود: در این روز نتیجه اعمال و کردار یک ماهه مسلمانان داده می‌شود و خداوند مزد یک‌ماه بندگی را به بندگان خود عطا می‌کند.

حجت الاسلام کریمیان با اشاره به بحث اخلاص در عبادت گفت: اخلاص یعنی اینکه انسان عمل را فقط برای خشنودی خداوند سبحان انجام دهد و به هیچ وجه غیر او را شریک نگرداند.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان در هیچ حالی نباید از وساوس شیطان و نفس اماره غافل باشد اظهار کرد: چه بسا انسان کارهای خود را مخلصانه می‌پندارد در حالی که همه آن هوای نفس است هر چه هست منافع خود و داشتن شهرت و آوازه برای خود است.

مدیر مسؤول انجمن تقریب حوزه و دانشگاه قزوین با اشاره به اهمیت اخلاص افزود: اخلاص آن قدر مهم است که خداوند بزرگ بارها انبیای الهی را در قرآن به این صفت ستوده است.

حجت الاسلام کریمیان شریعت را رام کردن و ریاضت دادن نفس دانست و تصریح کرد: شریعت و عمل به دستورات اسلام و رسیدن به مقامات معنوی با ریاضت و مبارزه با هوا و هوس حاصل می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه عبادت و نماز ابراز کرد: نماز یکی از نشانه های انسان های مومن و باتقوا است نمازگزاران از چنان ایمانی برخوردارند که لذت مناجات با حق تعالی را بر همه چیز مقدم می دارند و ظواهر دنیا آنها را نمی فریبد.

حجت الاسلام کریمیان در ادامه با بیان اینکه مومنان دنیا را وسیله ای برای تقرب به پروردگار و رضایت او قرار می دهند اضافه کرد: دنیا در ذات خود بد و مذموم نیست دنیا و آنچه در آن است از آیات و نعمت های پروردگار متعال است و آنچه مذموم است شیفته دنیا شدن است به گونه ای که از یاد و دستورات خداوند یگانه غافل شود.

وی در پایان گفت: راه عمل به دستورات الهی اقامه نماز ادای زکات امر به معروف و نهی از منکر است که هر کدام از این دستورات چهارگانه نقش مهمی در استحکام حکومت اسلامی دارد./۲۰۲/۸۷۳/ب۱

ارسال نظرات