۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۰۷۸۳۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عید فطر، عید عبادت امت پیامبر است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عید فطر عید عبادت امت پیامبر(ص) است، گفت: خداوند عید فطر را به احترام پیامبر(ص) به امتش عطا کرد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، عصر یکشنبه در مسجد امیر(ع)، گفت: انبیا آگاهان عالم هستند زندگی انسان اگر با سیره عالمان پیوند بخورد زندگی او سراسر آگاهانه و حکیمانه می‌شود چنین زندگی موفق‌ترین زندگی ها به شمار می‌رود.

وی افزود: برخی نعمات الهی را که در دنیا کسب می‌کنند ثمره زرنگی و زحمت خودشان می‌دانند و خدا را در این امر دخیل نمی‌دانند اگر همین افراد در بلا و سختی‌ها قرار بگیرند هرگز نمی‌توانند مانع آن بلاها شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان در برابر ربوبیت الهی مربوب و مملوک است، ابراز کرد: خداوند تمام نعمات را از عالم بالا به انسان عطا کرده و این مائده الهی را در تاریخ گسترده است و ابتدا و انتهای آن عید است به شرطی که از آن به بهترین شکل استفاده کند و از آن برای آخرت بهره ببرد.

استاد حوزه علمیه گفت: مومن از انرژی سفره الهی نهایت استفاده را می‌برد برای همین استفاده از آن سفره برای او عید به شمار می‌رود. مومن از آن نعمات الهی نهایت استفاده را برای رسیدن به بهشت می‌برد.

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: روزه داران در ماه مبارک رمضان بر سر سفره الهی میهمان هستند و پیامبر(ص) می‌فرماید: بوی دهان روزه داران عرش الهی را عطر آگین می‌کند و قبل از افطار دعایش مستجاب می‌شود و در آخرین روز به صورت کامل از گناهش فارغ می‌شود.

وی گفت: یکی از درهای بهشت برای کسانی که در مدت ماه مبارک رمضان تشنگی کشیده‌اند اختصاص دارد. شب عید فطر، عید عبادت امت پیامبر(ص) است عید عبادتی که قبل از آن تنها برای انبیای الهی بود  اما خداوند به احترام پیامبر(ص) این عبادت را به امتش عطا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ابراز کرد: انسان باید مراقب این عیدی باشد که با آتش دوزخ نسوزاند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند نسبت به انسان رحمت واسعه دارد و در هنگام توبه از گناهان او می‌گذرد زیرا رحمت او مقدم بر دیگر اوصافش است بنابراین در این لحظات آخر نیز انسان می‌تواند توبه کند./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات