۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۰۷۸۲۹
امام جمعه شهرضا:

تعالیم قرآنی مهمترین مبنای برنامه ریزی ها در جامعه باشد

امام جمعه شهرضا گفت: تعالیم قرانی و توجه به معارف این کتاب الهی باید نخستین، مهمترین و کاربردی ترین اصل برنامه ریزی ها در جامعه اسلامی باشد.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی شامگاه امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا، بیان کرد: انسان هر اندازه از مواهب مادی برخوردار باشد باز هم طمع بیشتری برای اموال دارد، بنابراین نباید به دنیا و اموال و مادیات دلبسته شویم، حضرت سلیمان(ع) پیک و هدایای بلقیس را بازگرداند و آنها را تهدید کرد که به سرزمین آنها حمله خواهند کرد، این رفتار به بلقیس نشان داد که نیرویی که در مقابل آنها قرار دارد، فوق مادی است.

وی اظهار کرد: اموال فقرا در اموال اغنیا است و اگر آنها حقوق شرعی خود را بپردازند دیگر فقر و نیازمندی باقی نمی‌ماند، همه افرادی که مدعی پیروی اهل بیت(ع) هستند باید بدانند که شخصیتهای بزرگی همانند حضرت زهرا(س) بهترین اموال خود را در راه رضای خدا می‌بخشیدند، اینگونه رفتارها باید به عنوان الگویی در زندگی همه ما مطرح باشد.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: قرائت قرآن باید همراه با تدبر در آن باشد، باید آیات قرآن زمینه تحول در زندگی فردی و اجتماعی را ایجاد کند؛ در جامعه اگر همه افراد بر اساس ایمان و نوع دوستی با هم رفتار می‌کردند مشکلات اجتماعی برطرف می‌شد

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: وقتی خداوند به کسی ثروت زیادی عطا می‌کند باید حقوق شرعی آن همچون خمس و زکات هم پرداخت شود، البته در بحث انفاق که مسأله دیگری است نه باید زیاده روی کنیم و نه بخل داشته باشیم.

وی با اشاره به آیه «وَالَّذِینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَ لَمْ یَقْتُرُوا وَ کانَ بَیْنَ ذلِکَ قَواماً»، اظهار کرد: خداوند در این آیه دستور انفاق را داده و در مقابل فرموده است که از اسراف هم برحذر باشید، پیامبر اسلام(ص) هم در روایتی فردی را که همه اموالش را وقف کرده بود مورد نکوهش قرار دادند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: باید در حوزه مسائل اقتصادی آموزش وجود داشته باشد تا افراد با درک درست از موفقیت اجتماعی خود بهترین روش را به کار ببرند؛ کمک به زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه در ماه رمضان باید مورد توجه افرادی باشد که تمکن مالی مناسبی دارند.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: برخی افراد هنوز در قید آداب و رسوم گذشتگان هستند و قصد دارند همانند پدران خود زندگی کنند در حالی که باید بر اساس شرایط زمانه و پیشرفتهایی که ایجاد شده، افکار و طرز زندگی آنها نیز تغییر کند، در روایات هم وارد شده که فرزند زمانه خود باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت ایران حرکت بزرگی را به رهبری امام خمینی(ره) آغاز کردند و در نهایت هم پیروز شدند، امام راحل توانستند دل های مردم را به هم نزدیک و آنها را برای رضای خدا متحد کنند، کسی که بتواند وحدت ایجاد کرده و دل ها را به هم نزدیک کند، یک هنر الهی دارد.

امام جمعه شهرضا عنوان کرد: در هیئات مذهبی باید اخلاق امام خمینی(ره) به عنوان الگوی مسؤولان هیئات باشد، هر کسی که غرور نداشته باشند و برای رضای خدا کاری را انجام دهد، مردم در اطراف او جمع شده و در امور خیر، یاور او می‌شوند.

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک امانت الهی است، خانواده‌های شهدا فرزندان خود را تقویم انقلاب و اسلام کردند و عده زیادی هم رنج و زحمت کشیدند تا در نهایت انقلاب پیروز شد و همچون امانتی الهی در اختیار ما قرار گرفت؛ به برکت انقلاب اسلامی امروز کشور ایران به قدرتمندترین کشور اسلامی تبدیل شده، پس باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

وی اظهار کرد: اسرائیل و آمریکا که با پشتوانه مالی عربستان و قطر بر علیه ایران توطئه می‌کنند همواره شکست خورده‌اند، بنابراین در چنین شرایطی ما باید قدردان دین، امامت و ولایت بوده و با توکل بر خداوند و حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه در برابر تهدیدها ایستادگی کنیم.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امامان شیعه اهل سیاست بودند زیرا اگر آنها نسبت به امور سیاسی جامعه بی تفاوت بودند هرگز به آنها تعرض نمی‌شد، هیئات مذهبی هم باید اهل سیاست باشند، امام خمینی(ره) هم فرمودند که اهل سیاست و سیاستمدار باشید اما سیاست زدگی و توهین و افترا به دیگران اصلاً پذیرفته نیست.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: باید فرهنگ ازدواج در جامعه اصلاح شود و خانواده‌‌ها تلاش کنند تا شرایط را آسانتر کنند؛ در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی وجود دارد هم باید شرایط را برای ازدواج جوانان آسان کنیم و هم افرادی که توانایی مالی دارند باید به این افراد کمک کنند، ایجاد بنگاه‌ها و کارخانه‌هایی که زمینه اشتغال جوانان جویای کار را فراهم می‌کند، یکی از بهترین اقدامات در این زمینه است./۲۰۲/۸۶۸/ب۱

ارسال نظرات