۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۰۷۸۲۸
امام جمعه بجنورد:

معروف‌گستری در جامعه بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه برای مقابله با اقدامات دشمنان باید در جامعه معروف‌گستری کنیم، گفت: برجسته کردن معروف‌ها در عمل و اجرای شیوه‌های جدید امربه‌معروف و نهی از منکر ازجمله راهکارهای تحقق این مهم است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به تلاش دشمنان برای رخنه سیاسی در کشور، اظهار کرد: بزرگ کردن استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و بزرگ کردن چهره‌های غیرانقلابی و مهره‌های استکبار برخی از برنامه‌های دشمنان در این زمینه است.

وی سپردن کارهای کلیدی به افراد نالایق و نااهل و نامحرم، تربیت نسلی ترسو و تسلیم در برابر تهدیدها و تحریم‌ها و وابستگی به بیگانگان و تضعیف روحیه خودباوری سیاسی را از دیگر راهکارهای دشمنان برای رخنه سیاسی در کشور دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دشمنان شهوت گستری و گستردن دام‌های آشکار و پنهان در جامعه است، اضافه کرد: عرضه لباس‌های مبتذل و مروّج فرهنگ بی‌حیایی و بی‌عفتی و در یک‌کلام فرهنگ برهنگی، تجرد زیستی و فرار از تشکیل خانواده، گسترش طلاق و آزاد شدن از چهارچوب شرع، تبلیغ مجازی صحنه‌های شهوت‌انگیز و شهوت‌آلود، گسترش کنسرت‌ها و اردوهای مختلط و شکستن حریم‌های بین زن و مرد و دانه‌های آشکار و دام‌های پنهان ازجمله برنامه‌های جبهه استکبار در این زمینه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه برای مقابله با اقدامات دشمنان باید در جامعه معروف‌گستری کنیم، ادامه داد: برجسته کردن معروف‌ها در عمل ازجمله اینکه افراد باحجاب در جامعه نمود بیشتری داشته باشند و اجرای شیوه‌های جدید در امربه‌معروف و نهی از منکر و اجرای این فریضه به‌صورت غیرمستقیم می‌تواند در این راستا راهگشا باشد.

وی افزود: کار اثباتی و ایجابی در گسترش معروف‌ها مثلاً جلد نقاشی دفتر کودکان، در اختیار گرفتن مهدکودک‌ها با رویکرد قرآنی و معنوی و تشویق معروف گستران و چهره‌های اثرگذار از دیگر راهکارهای موجود در این زمینه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت تکلیف‌محوری در این راستا، اظهار کرد: تکلیف و تکلف و زحمت داشته و عمل به تکلیف هموار و مساوی با نتیجه در کوتاه‌مدت نیست؛ ازاین‌رو باید در عمل به تکلیف خجالت نکشیم و شهامت داشته باشیم و بدانیم تکلیف محوری فرازوفرود دارد.

وی با تأکید بر ولایتمداری در مواجهه با جبهه دشمن، اضافه کرد: بصیرت در تبعیت از فرمان‌های رهبری دینی و پرهیز از افراط و تفریط، هوشمندی سیاسی و کادرسازی بر اساس رهنمودهای رهبری با ویژگی روحیه جهادی و انقلابی ازجمله اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود./۲۰۲/۹۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات