۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۰۷۷۸۶
تجمع علمای مسلمان لبنان:

خطیبان جمعه عربستان از تکفیر مذاهب اسلامی خودداری کنند

علمای شیعه و سنی لبنان، عربستان سعودی را به توقف تکفیر مذاهب اسلامی و صدور فتوای قتل مردم دعوت کردند.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان اقدام تروریستی در مکه مکرمه را به شدت محکوم کرد و افزود: تفاوت بسیار فراوانی وجود دارد میان بزرگداشت آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) که بر دشمنی رژیم صهیونیستی با  امت اسلامی و لزوم آزادی فلسطین تأکید دارد با اقدامات جنایتکارانه گروه های تکفیری در مکه مکرمه به عنوان مقدس ترین مکان زمین و در ماه رمضان به عنوان شریفترین ماه ها و افضل ایام یعنی روز جمعه.

در این پیام آمده است: این اقدام جنایتکارانه دلیل اضافی است بر اینکه گروه های تکفیری هیچ ارزشی برای دین و اسلام قائل نیستند و حرمت ها را در شهر خدا و در بیت الله حرام مورد تعرض و عمره گزاران روزه دار را در اقدامی غیر دینی و غیراخلاقی مورد هدف قرار می دهند.

این تجمع افزود: از حاکمان عربستان می خواهیم اقدامات لازم را برای نابودی گروه های تروریستی تکفیری انجام دهند و بدین منظور اولا به حمایت از تروریست ها در سوریه و عراق ویمن پایان داده و ثانیا در افکار این گروه ها که در موسسات دینی عربستان و منابع آموزشی مدارس و دانشگاه ها آموزش دیده می شود، تجدیدنظر کند.

علمای شیعه و سنی لبنان همچنین عربستان را به توجه به عدم پرداختن به تکفیر مذاهب اسلامی و دعوت به قتل و کشتار زیر پرچم دین در خطبه های نماز جمعه فراخواندند.

آنان امنیت برای مکه مکرمه و رحمت برای شهدا و شفای عاجل برای مجروحان را از خداوند متعال خواستار شده و تصریح کردند: وحدت تلاش های عربی می تواند سبب بازگشت عزت امت و آزادی سرزمین های اشغالی از لوث دشمن صهیونیستی شود./980/ب902/د

ارسال نظرات