۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۰۷۷۷۶
مدیر حوزه علمیه قزوین:

انسان در ماه رمضان مطیع فرمان الهی است

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه ماه رمضان ماه اطاعت از فرمان الهی است گفت: وقتی انسان در ماه مبارک رمضان یک ماه مطیع فرمان الهی است دیگر خود را بنده و مطیع خداوند می‌داند از این رو در برابر افکار آلوده ظالمان و مستکبران سر تعظیم فرود نمی‌آورد.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر ابراز کرد: ما باید در این عید خجسته از خداوند متعال بخواهیم عبادت‌های ما را در این ماه مقبول درگاه خود قرار داده و اراده و توفیق ادامه داشتن برکات و فیوضات را تا رمضان سال آینده به ما عنایت کند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به مهمترین برکات ماه مبارک رمضان افزود: تقویت حس نوع دوستی و عدم خودخواهی و دور کردن روحیه خودمحوری در خواسته های شخصی از برکات ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه با اشاره به پیام بزرگ ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزه مظهر بندگی خداوند متعال و بیانگر اوج اطاعت انسان از آفریدگار خود است بندگی خداوند متعال رعایت حق الناس و عدم خودخواهی از مهمترین پیام‌های ماه مبارک رمضان است.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در ادامه با اشاره به صفت ارحم الراحمین بودن خداوند متعال اظهار کرد: خداوند ارحم الراحمین است و همه خزائن در دست او است و به هر کس که بخواهد، از دریچه غیب خود رزق و روزی عنایت می‌کند از این رو انسان باید در درون خود آمادگی دریافت فیوضات الهی را ایجاد کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ماه رمضان ماه اطاعت از فرمان الهی است اظهار کرد: وقتی انسان در ماه مبارک رمضان یک ماه مطیع فرمان الهی است دیگر خود را بنده و مطیع خداوند می‌داند از این رو در برابر افکار آلوده ظالمان و مستکبران سر تعظیم فرود نمی‌آورد.

وی در پایان گفت: ادعیه این ماه به یک نوع حس نوع دوستی و دلسوزی نسبت به همه جامعه و نه تنها جامعه مسلمانان اشاره داشته و تاکید بر خواسته‌های وسیع و حتی بین المللی افراد دارد از این شایسته است مسلمانان در دعاهای خود خواسته‌های خود را گسترده‌تر کرده و برای همه جهانیان دعای خیر داشته باشند./873/۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات