۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۰۷۷۶۳
امام جمعه دامغان:

کاهش معضلات اجتماعی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است

امام جمعه دامغان با بیان اینکه امنیت عمومی مطلوبی در شهرستان برقرار است و کاهش ناهنجاری و جرائمی همچون نزاع، توهین و فحاشی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: ساخت زندان جدید دامغان از سوی مسؤولان استانی و شهرستانی در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در دیدار دادستان، رییس دادگستری و جمعی از قضات و معاونین دستگاه قضایی شهرستان دامغان که همزمان با پنجمین روز از هفته قوه قضائیه انجام شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی(ره) و 72 تن شهدای گرانقدر فاجعه هفت تیر 60 اظهار داشت: شهید بهشتی مرد علم و معرفت، عزت و عدالت و بزرگ معلم همه ما به‌ویژه کارکنان دستگاه قضا در مسیر خدمت به خلق خدا بود.

امام جمعه دامغان با تقدیر از مسؤولان و کارکنان مجموعه دستگاه قضایی این شهرستان در راستای برخورد قانونی با مجرمان، مفسدان و برهم زنندگان امنیت جامعه اضافه کرد: مردم دستگاه قضایی را حافظ ناموس و امنیت خود می‌دانند و در آخرین مرحله برای فصل خصومت‌های اجتماعی و خانوادگی خود و اجرای عدالت به نهاد اسلامی مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به آیات 42 سوره مائده و 58 سوره نساء خاطرنشان کرد: خداوند برگزار کنندگان قسط و عدل در جامعه را دوست دارد، کسانی که به عدالت در جامعه اسلامی حکم می‌کنند را ارج می‌نهد؛ باید کوشش کنیم امانت را در جامعه به اهلش برگردانید، فراموش نکنید که همه حقوق اجتماعی را باید به اهلش بازگرداند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه در داوری‌ها به دور از سهل‌انگاری با عدالت رفتار کنید، افزود: حتی اکثر ائمه نیز در رسیدگی به دعوی براساس شواهد و بینه حکم می کردند؛ بکوشیم حرف مردم را بشنویم و با آنها برخورد دینی و اخلاقی داشته باشیم.

امام جمعه دامغان با ذکر این مطلب که خداوند در قیامت هم شاهد است و هم حاکم و همه اختلافات را حکم می‌کند، بکوشیم در مسیر رضای خدا حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: روحانیت کمک بسیاری به دستگاه قضا می‌کنند، رشد معنویت در جامعه سبب کاهش جرائم می‌شود و حضور باشکوه مردم در نماز جمعه و جماعت، تقید به پرداخت خمس و زکات، حضور یکپارچه در راهپیمایی و انتخابات گواهی بر این مسأله است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره به اینکه حساب تعداد محدود مجرمان نباید به پای مردم شریف شهرستان که 650 شهید و 16 هزار رزمنده در طول دوران دفاع مقدس تقدیم کردند نوشته شود، اضافه کرد: سرقت و نزاع و توهین و فحاشی آسیب‌های اجتماعی و جرائمی هستند که کاهش آنها در جامعه نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌ها، نهادها و مجموعه‌های فرهنگ‌ساز است./202/977/ب1

ارسال نظرات