۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۵۰۷۷۶۰
امام جمعه تبریز:

حج از نقاط قوت آیین مقدس اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه حج یکی از نقاط قوت آیین مقدس اسلام است و مایه‌ اقتدار جامعه‌ اسلامی است، گفت: حج مایه اتحاد و انسجام مسلمانان جهان و تحکیم برادری در میان امت اسلام است.
حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم امروز در دیدار مدیریت و کارکنان سازمان حج و زیارت و کارگزاران زیارتی استان، اظهار داشت: حج یکی از نقاط قوت آیین مقدس اسلام است و مایه‌ اقتدار جامعه‌ی اسلامی است.

وی خود را عضوی از خانواده عظیم حج و زیارت دانست و با اشاره به سفرهای خود به سرزمین وحی، ابراز داشت: در تمامی مراحل این سفر پرفضیلت زیارتی، مدیران باید با سعه صدر و صبر و تحمل در برابر برخی تلخی‌ها و ناملایمات که به طور طبیعی با آن مواجه می شوند، با تدبیر و درایت برخورد کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به معرفی عوامل کاروان که بخشی از وظایف مدیران کاروان است، گفت: خدمت در کاروان‌های زیاری داری اجر و پاداش بسیاری است و جنبه های معنوی خاضی دارد، در انتخاب افرادی که در این جایگاه خدمت می کنند نیز باید توجه و اهتمام ویژه ای داشت.

وی افزود: نفرات انتخابی باید دلبسته به انقلاب و به قول عرف جامعه، انقلابی باشند، همچنین از نیروهای مجرب، عاشق و علاقه مند به خدمت به زائران بیت الله الحرام باشند، با در نظر گرفتن این سه ملاک برای انتخاب عوامل کاروان های زیارتی شما می توانید بهترین خدمات را به زائران خانه خدا ارائه دهید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه حج یک پدیده بزرگ اسلامی و مایه اقتدار سیاسی جهان اسلام است، گفت: حج به همین جهت است که دارای اهمیت ویژه‌ای است، حج به جهت ویژگی های که دارد سبب اتفاق و اتحاد مسلمانان علیه دشمنان اسلام خواهد شد و برادری و اخوت را در میان امت اسلام تحکیم خواهد کرد.

وی در پایان با آرزوی سعادت روز افزون برای خادمان ضیوف الرحمن، تصریح کرد: کسانی که در خدمت زائران هستند باید قدر و منزلت جایگاه خود را بدانند، چرا که بسیاری از افراد هستند که آرزوی خدمت در این سیستم را داشته و می خواهند در خدمت زائران خانه خدا قرار بگیرند.

امیر روحی ملکی مدیر حج و زیارت استان نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از روند تکمیل کاروان های تمتع امسال پرداخت و با گلایه از تبلیغات مسموم در فضای مجازی در جهت جلوگیری از سفر متقاضیان و تشرف به خانه خدا، گفت: با توجه به شایعه سازی و سیاه نمایی‌هایی که در فضای مجازی در خصوص حج تمتع سال 96 انجام می گرفت، خوشبختانه با همت کارکنان، مدیران، کارگزاران و مردم فهیم و همیشه در صحنه آذربایجان افزون بر تکمیل ظرفیت های اعلامی اولیه، تعداد 7 کاروان بنابر درخواست متقاضیان تشرف، به این استان اختصاص یافته و در حداقل زمان تکمیل شد./202/854/ب1

ارسال نظرات