۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۰۷۷۵۹
رییس ستاد نماز جمعه کرمان:

نماز عید فطر به امامت نماینده ولی فقیه در استان کرمان اقامه می شود

حجت الاسلام عرب پور گفت: نماز عید سعید فطر در مصلای بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان، به امامت حجت الاسلام والمسلمین جعفری امام جمعه کرمان اقامه می شود.
مراسم نماز عید سعید فطر در اراک

حجت الاسلام مهدی عرب پور رییس ستاد نماز جمعه کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، اظهار کرد: عید سعید فطر، عید عبادت و بندگی است و قرائت نماز عید سعید فطر، عید بزرگ مسلمانان پس از یک ماه روزه داری و مهمانی به درگاه خدای تبارک و تعالی است.

وی با اشاره به اینکه خواندن نماز عید سعید فطر می تواند نماد وحدت و انسجام امت اسلامی در برابر نظام استکباری جهان باشد، بیان کرد: فردا پنجم تیرماه، نماز عید سعید فطر در مصلای بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان، رأس ساعت 7 صبح  اقامه می شود.

حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: بهترین عملی که در روز عید فطر سفارش و تأکید شده مسأله اقامه نماز عید فطر است و کسانی که توفیق حضور در نماز عید سعید فطر به شکل جماعت را ندارند؛ می توانند نماز فطر  را به صورت فرادی بخوانند.

رییس ستاد نماز جمعه کرمان خاطرنشان کرد: شرکت در نماز عید سعید فطر، نمایش قدرت و عظمت دین مبین اسلام در برابر دشمنان اسلام است از این رو برنامه هایی در این رابطه صورت گرفته و نمازگزاران محترم می توانند از سعات ۴:۱۵ در مصلای امام علی(ع) حضور یابند و از این برنامه ها استفاده کنند.

وی  اقامه نماز صبح، قرائت جزء 30 قرآن کریم، دعای ندبه و در نهایت اقامه نماز عید فطر را از برنامه های عید فطر خواند و افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی کرمان از ساعت ۵ صبح آماده انتقال نمازگزاران از نقاط مختلف به مصلی کرمان است.

حجت الاسلام عرب پور ادامه داد: پایگاه های جمع آوری زکات فطره و کفارات عمد و غیرعمد، فردا از سوی ستاد زکات و کمیته امداد در مصلی امام علی(ع) مستقر است.

رییس ستاد نماز جمعه کرمان اضافه کرد: از آنجا که قیمت هر کیلو گندم در استان کرمان بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ است، افراد می توانند مبلغ فطریه خود را بین پنچ تا شش هزار تومان برای هر نفر در نظر بگیرند./302/9709/ب1

ارسال نظرات