۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۰۷۷۵۸
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی:

تقوای به دست آمده از ماه رمضان را حفظ کنیم

استاد درس خارج حوزه از تقوا به عنوان هدف و ثمره اصلی ماه رمضان نام برد و گفت: باید سعی کنیم پاکدامنی حاصل از این ماه مبارک را بویژه در نظام و جامعه اسلامی حفظ کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی‌خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌عید فطر را روز فطرت و عید عبادت و بندگی خدا دانست و اظهار داشت: یکی از بزرگترین آثار این ماه که ما را به قرائت قرآن، استغفار، کمک به نیازمندان، دعا و نیایش ترغیب می کرد رسیدن به تقوا است.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: ماه رمضان با هدف رسیدن به تقوا آغاز می شود، با هدف تقویت و رشد تقوا ادامه پیدا می کند و با هدف تحکیم و تثبیت تقوا به پایان می رسد، همچنانکه در رکعت نخست نماز عید فطر خواندن سوره اعلی توصیه شده که ما در آیاتی از این سوره توصیه به تقوا و پاکدامنی شده است و در رکعت دوم نیز خوب است که انسان سوره شمس را بخواند، در این سوره نیز آیه «قد افلح من زکاها» دال بر لزوم تقوا است.

وی با اشاره به اینکه انسان در طول ماه رمضان برای پاکی روح خود برنامه های عبادی این ماه را انجام می دهد، خاطرنشان کرد: تقوا در زندگی باعث نورانیت دل، زندگی، جامعه و نظام اسلامی می شود و دلی که در آن تقوا نباشد و جامعه و نظامی که رنگ و بوی خدا نباشد تاریک است و سیاستی که در آن تقوا نباشد شیطانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی تأکید کرد: تقوا این برکت بزرگ و این اثر مهمی که به لطف خداوند در ماه مبارک رمضان برای کشور و نظام به دست آمده است، باید در طول سال مورد صیانت و حفاظت قرار بگیرد.

وی با اشاره به قدرت مضاعفی که انسان از ماه رمضان دریافت می کند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در مورد ماه رمضان مثالی بزنیم که اهمیت و فضیلت آن بهتر برای مردم و بویژه جوانان مشخص شود، این ماه همچون شارژری است که به منبع قدرت و انرژی متصل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باتری قلب و روح انسان از طریق ماه رمضان به مدت یک ماه به طور کامل شارژ می شود و می تواند انرژی نیز تولید کند و افراد دیگری را در مسیر توسعه، پیشرفت، سعادت، سربلندی و عزت قرار دهد، بنابراین اگر این باتری فاسد نشود می تواند به مدت یازده ماه انسان را در مسیر بندگی خدا قرار دهد.

وی در پایان یادآور شد: همه باید بکوشیم این عطیه و موهبتی که خداوند به برکت این ماه به ما عنایت کرده است را در طول سال حفظ کنیم و با مراقب و تلاش آن را از آفات و آسیب های احتمالی مصون نگاه داریم./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات