۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۷۷۳۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تصویرسازی آیات و ادعیه های قرآنی، تشریح خدمات رسانی اتوبوسرانی تبریز به نمازگزاران عید فطر و برگزاری پنجمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش حبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مینا نیک رزم، مسؤول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از تصویرسازی آیات و ادعیه های قرآنی به همت واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان خبر داد و گفت: این کار با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان، نوجوانان و علاقه مندان به داستان‌های قرآنی، آیات و مفاهیم قرآن کریم صورت می گیرد.

وی بیان مفاهیم و آموزه هنری قرآنی با زبان هنر و ایجاد بستری مناسب برای توسعه هنرهای تجسمی را از اهداف این تصویرسازی ها دانست و گفت: استفاده از عنصر هنر و زیبا شناسی در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی از راهکارهای مؤثر در میان نسل کودک، نوجوان و جوان جامعه است و اگر مفاهیم ارزشی و دینی و فرهنگ غنی قرآن در بستر و محمل هنر ارائه شود ، طبعاً تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

گفتنی است، تصویرسازی آیات و ادعیه های قرآنی توسط کارگروه گرافیک واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان انجام خواهد شد.

تشریح خدمات رسانی اتوبوسرانی تبریز به نمازگزاران عید فطر
فرخ جلالی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه نحوه خدمات رسانی ناوگان این شرکت به نمازگزاران عید سعید فطر در تبریز را تشریح کرد و گفت:  ناوگان حمل و نقل عمومی با حداکثر توان در قالب اتوبوس های ملکی و خصوصی تحت نظارت، به استقبال عید سعید فطر می رود.

وی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده این ناوگان از ساعات آغازین روز عید از همه خطوط شهری و حومه تبریز نسبت به جابجائی نمازگزاران به محدوده مصلای اعظم امام خمینی (ره) اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اظهار کرد: در راستای تکریم سالمندان و افرادکم توان در روز عید فطر، چهار دستگاه مینی بوس برای جابجایی این عزیزان در محدوده ترافیکی مراسم به صورت رفت و برگشت از مصلا تا محدوده تعیین شده، در نظر گرفته شده است که نسبت به ارائه خدمات رایگان به این عزیزان انجام وظیفه خواهند کرد.

جلالی ادامه داد: پس از اتمام مراسم با شکوه نماز عید سعید فطر، تمامی اتوبوس ها در پایانه ها مستقر و جهت رفاه حال و آسایش نمازگزاران، مرحله دوم خدمات رسانی را آغاز می کنند. تعداد 30 دستگاه اتوبوس پشتیبان نیز از واحد گشت، در اختیار مناطق اتوبوسرانی قرار خواهد گرفت تا در صورت لزوم به نمازگزاران خدمات ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه افزود: این شرکت با بیش از 750 نفر اتوبوسران، بزرگترین خدمات رسانی سال را در چهار منطقه و پایانه اتوبوسرانی در عید سعید فطر به شهروندان و مسافرین عزیز ارائه خواهد کرد.

دورهمی جمعی از پیشکسوتان هنری در تبریز 
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرق در دیدار با تعدادی از پیشکسوتان هنرمند تبریز اظهار داشت: پیشکسوتان اندوخته ای از تجربیات با ارزش دارند که هنرمندان جوان باید از این تجربیات در راستای تعالی هنر خود بهره ببرند.

وی با بیان اینکه مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در راستای پاسداشت شان و منزلت هنرمندان باسابقه کشور در حوزه های متعدد هنری و تکریم مقام آنان تشکیل شده است، اظهار کرد: تجلیل و تکریم از پیشکسوتان وظیفه همه به ویژه مسئولان ذیربط فرهنگی و هنری است.

محمدپور، ادامه داد: اکنون با حضور چهره های برجسته در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری استان، آذربایجان شرقی زبانزد خاص و عام است و هنرمندان برجسته آن نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه های بین المللی به نام و آوازه رسیده و برای کشورمان افتخار کسب کرده اند.

گفتنی است، در این آئین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سیدعباس عظیمی، مدیرعامل و محمود عزیزی رئیس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت با استاد حسن اسکندری، استاد ابراهیم پشت پناه، استاد جدیدالاسلام و استاد عباچی زاده دیدار کردند.

استفاده از تجربیات و سوابق ارزشمند فرهنگی و هنری پیشکسوتان در جهت کمک به بالندگی معنوی، فرهنگی، اجتماعی و علمی کشور، توسعه و تقویت روابط و انس میان آنان و حمایت از هنرمندان پیشکسوت در مقابل رویدادهای مخل سلامت جسمانی، روحی و اقتصادی آنان از اهم اهداف مؤسسه هنرمندان پیشکسوت است.

برگزاری پنجمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی
علی جهانگیری، مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی از برگزاری پنجمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی تبریز در اواخر آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز خبر داد و گفت: نمایشگاه در سه سطح ایده و تحقیق، توسعه و تجاری‌سازی فناوری و فروش و توسعه بازار برگزار خواهد شد.

وی افزود: از ویژگی‌های این نمایشگاه رویکرد تجاری‌سازی فناوری، حضور مشتریان فناوری، صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و راه‌اندازی تورهای سرمایه‌گذاری به عنوان متقاضیان فناوری و ارزش‌گذاری به عناصر اجرایی و اقتصادی در داوری و ارزیابی طرح‌ها و حضور تشک‌های تولیدی و دستگاه‌های اجرایی برای معرفی نیازهای فناوران است.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع‌رشیدی، در خصوص اهداف نمایشگاه گفت: از اهداف‌ اصلی نمایشگاه تجاری‌سازی فناوری و بسترسازی برای تکمیل چرخه علم‌ تا‌ فناوری و فناوری‌ تا کسب و کار و شناسایی توانمندی پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای استفاده از آن در بخش‌های مختلف اقتصاد بوده است.

وی ادامه داد: شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش محور و بسترسازی برای ایجاد تعامل بین دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی و بسترسازی برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان و زمینه‌سازی برای افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و جذب سرمایه‌گذاری( داخلی و خارجی) برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و فرا‌ملی و ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری از دیگر اهداف نمایشگاه است./303/935/ب1

ارسال نظرات