۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۰۷۷۲۹
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

ایران بزرگترین قربانی تروریسم در جهان است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ایران را بزرگترین قربانی تروریسم خواند و گفت: با وجود ضربه‌هایی که ایران از تروریسم دیده، اما استکبار، ایران را حامی تروریسم معرفی می‌کند و به این بهانه تحریم‌ها علیه ایران را روز به روز تشدید می‌کند.
حجت الاسلام رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام محمد رضایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی ضمن تقدیر از مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی برای شرکت حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: ما دارای تمدن و مکتبی هستیم که برای اصل حیات بشری ارزش قائل است.

وی با تصریح بر اینکه از منظر اسلام اصل حیات، مهمترین اصل است و هیچکس حق گرفتن این حق را ندارد اظهار داشت: اصول کرامت انسانی، آزادی و مساوات، از دیگر اصول اولیه‌ای است که اسلام بر آن تأکید دارد.

حجت‌الاسلام رضایی تصریح کرد: از آمریکا میپرسیم شما که ادعای حقوق بشر را دارید، چقدر برای حیات انسان ارزش قائلید؟ چقدر کرامت انسان‌ها را پاس میدارید و چقدر برای آزادی و مساوات انسان‌ها احترام قائلید؟

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان بعضی جنایات آمریکا در کشور خودش و زیرپا گذاشتن حق آزادی و مساوات بین گروه‌های مختلف گفت: سیاه‌پوستان 13 درصد جمعیت آمریکا و بیش از 40 درصد اعدامی‌های این کشور را تشکیل می‌دهند و طبق آمار در سال 2000، بیش از 12 میلیون سرخ‌پوست در آمریکا زندگی می‌کردند که اکنون قریب به دو هزار و 500 نفر از این اقلیت باقی مانده‌اند.

وی حمایت آمریکا از دول دیکتاتور، دخالت در امور داخلی کشورها به ویژه دخالت نظامی، سرکوب جنبش‌های مردمی در بیش از 20 کشور جهان، حملات و آزمایش‌های اتمی مکرر و استفاده نامتعارف از تکنولوژی، جاسوسی از شهروندان خود و دیگر کشورها از جمله ایران، حمایت از جنایات آل سعود در یمن و اسرائیل در فلسطین را از موارد نقض حقوق اساسی و مسلم مردم در کشورهای مختلف توصیف کرد.

حجت‌الاسلام رضایی عقیم کردن اجباری زنان را از موارد دیگر نقض حقوق بشر در آمریکا خواند و تصریح کرد: بین سال‌های 2006 تا 2010 بیش از 150 زن در در زندان‌های آمریکا عقیم شدند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ایران را بزرگترین قربانی تروریسم خواند و افزود: با وجود ضربه‌هایی که ایران از تروریسم دیده، اما استکبار، ایران را حامی تروریسم معرفی می‌کند و به این بهانه تحریم‌ها علیه ایران را روز به روز تشدید می‌کند.

وی با تشریح جنایات و ترورهای آمریکا و منافقین و گروهک‌های تروریست دیگر در ایران از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون خاطرنشان کرد: بیش از 200 هزار نفر شهید و 700 هزارنفر مجروح در جنگ تحمیلی و نیز بیش از 4 هزار نفر شهید نیروی انتظامی در مرزهای کشور از مصادیق بارز نقض حقوق بشر و زیان‌های وارد به ایران اسلامی از تروریسم است.

حجت‌الاسلام رضایی با تشریح برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: حدود یک هزار و 500 برنامه در این هفته در استان فارس در مساجد، حسینیه‌ها، فرهنگسراها، و دانشگاه‌ها اجرا خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس شب شعر، میزگرد، نشست‌های تخصصی، نمایشگاه عکس از وضعیت ترور در ایران، همایش بزرگ جوانان، دانشجویان و خانواده‌های شهدا و جانبازان و همایش روحانیون و مبلغین را از برنامه‌های مدنظر برای این هفته خواند.

وی فضاسازی شهری با بنر و پوستر را هم از برنامه‌های شکلی این هفته اعلام کرد و افزود: دو برنامه اصلی در شیراز داریم که همایش بزرگ روحانیون در 11 تیرماه تحت عنوان "بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی" و همایش بزرگ جوانان در 10 تیرماه در حسینیه سیدالشهدا(ع) بعد از نماز مغرب و عشا است.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: نمایشگاه‌های عکس را در اطراف حرم احمدبن‌موسی(ع)، سید علاءالدین حسین(ع) و مساجد برگزار خواهیم کرد./202/825/ب1

ارسال نظرات