۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۰۷۷۲۶
آیت الله شفیعی:

عبادت تا هنگام مرگ بر انسان واجب است

آیت الله شفیعی گفت: عبادت نیاز ذاتی انسان است و وجوب آن تا هنگام فرا رسیدن مرگ خواهد بود.
آیت الله سید علی شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در سلسله سخنرانی های اخلاقی ـ معرفتی که در مسجد آیت الله شفیعی برگزار شد، با ابراز امیدواری از اینکه در پایان ماه مبارک رمضان خیرات و برکات الهی نصیب همگان شود، اظهار داشت: همه ماه های قمری بیش از 30 روز نیستند و در این ماه کریم سی روز را روزه گرفتیم و از هرگونه تردید و تزلزل رهایی یافتیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتماد ما به آغاز و پایان ماه مبارک رمضان افزون بر اصول علمی بر مشاهده و رؤیت هلال ماه متمرکز است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم در این باره آیه «فمن شهد منکم الشهر فلیصمه» را بیان کرد؛ چنان که روایت «صوم لرؤیته و افطر لرؤیته» در همین امر از امام معصوم نقل شده است.

وی ابراز کرد: عبادات و انجام فرائض الهی با اتمام ماه مبارک رمضان پایانی ندارند؛ زیرا عبادت نیاز ذاتی انسان است و در این میان ماه مبارک رمضان با توجه به خیرات و برکات ابعاد ویژه اندوهگین و محزون دوری چنین آن هستیم.

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه فقدان طاعت و بندگی روح انسانی و معنویت در نبود عبادت حاصل می شود، تصریح کرد: آیه «و اعبد ربک حتی یأتیک الیقین» دال بر آن است که حتی در هنگام رسیدن مرگ، عبادت بر انسان وجوب دارد.

وی ادامه داد: آمرزش گناهان تنها اختصاص به ماه مبارک رمضان ندارد بلکه اسباب و درهای غفران و رحمت الهی همیشگی است و انسان باید برای تأمین و تضمین عاقبت بخیری به چنین نکته ای توجه کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ابن عباس همیشه بر خواندن آیه حُسن عاقبت تأکید می کرد و می گفت که ما در برابر خداوند چیزی نداریم و در عین حال خواستار نزول رحمت ها و کرامت هایش هستیم.

وی با اشاره به اینکه بحث زکات فطریه در جمهوری اسلامی ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: رسانه های جمعی، ائمه جمعه، خطبا و وعاظ چنین مسأله ای را مطرح می کنند و مردم کمابیش مسائل مبتلا به را شناخته و از چگونگی پرداخت وپرداخت به اقشار نیازمند آگاه شده اند./202/9456/ب1

ارسال نظرات