۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۰۷۷۱۹
فضل الله:

تروریسم چالش بزرگی برای چهره نورانی ادیان است

امام جمعه بیروت تصریح کرد که تروریسم چالش بزرگی برای چهره نورانی ادیان به شمار می آید و باید با قدرت در برابر این پدیده ایستاد.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، نماز عید سعید فطر بر اساس مبنای فقهی حضرت آیت الله مرحوم سید محمد حسین فضل الله به امامت حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک لبنان برگزار شد.

فضل الله با اشاره به اوضاع کنونی جهان اسلام گفت: عید فطر در حالی فرارسید که جهان عرب و اسلام همچنان با خطر تروریسم ویرانگری دست و پنجه نرم می کند که نه حد و مرز شناخته و نه ارزشی برای خون بیگناه و مقدسات قائل است که آخرین نمونه آن نیز حمله به مکه مکرمه بود و در گذشته نیز جنایت های مختلفی در مساجد و حسینیه ها و بازارها و خیابان ها مرتکب شده است.

وی افزود: تروریسم چالش بزرگی برای ثبات کشورها و محافظت از چهره نورانی ادیان به شمار می آید و باید با قدرت در برابر آن بایستیم. مبارزه با این پدیده تنها به جنبه نظامی بسنده نمی کند بلکه باید منابع فکری و شیوه های آموزشی آن ریشه کن شود و اگر این مساله انجام نگیرد تروریسم با چهره ای دیگر باقی خواهد ماند.

این روحانی لبنانی ایجاد شکاف در جهان عرب و اسلام را از اهداف تروریسم خواند و تصریح کرد: وحدت اسلامی و از بین بردن تنش های کنونی در کشورهای عربی و اسلامی به ویژه تنش مذهبی و دینی و قومیتی بهترین پاسخ به این جنایت هاست. استفاده از زبان کینه و فتنه و جنگ تنها بر خونریزی و تسلط بیگانگان بر ما می انجامد.

وی ادامه داد: در روز عید باید در کنار ملت های ستمدیده به ویژه ملت فلسطین و زندانیان و محاصره شدگان در غزه و همچنین ملت بحرین و یمن ایستاده و از جانفشانی های صورت گرفته در مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق تقدیر کنیم. مردم یمن به دلیل جنگ ظالمانه در وضع بسیار نامطلوبی بسر می برند اما سازمان ملل و جامعه جهانی تنها به نظاره این مسائل می پردازند./980/ب902/د

ارسال نظرات