۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۰۷۶۹۴

دارالافتای مصر قضای نماز عید فطر را جایز دانست

دارالافتای مصر با اعلام جایز بودن قضای نماز عید فطر تاکید کرد که این نماز را می‌توان به صورت فرادی و یا جماعت اقامه کرد.
دارالافتای مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، دارالافتای مصر در پاسخ به استفتائی تاکید کرد که قضای نماز عید فطر در وقت باقی‌مانده از روز عید یا سایر اوقات جایز است.

این مرکز در پاسخ به این سوال که «حکم کسی که از نماز عید فطر جا بماند چیست؟» خاطر نشان کرد: مطابق با مذهب امام مالکی و شافعی و با استناد به حدیثی از أنس، قضای نماز عید فطر جایز است.

دارالافتا تصریح کرد: از آنجایی که قضای نماز عید در حکم نماز عید است بنابراین فرد مخیّر است که این نماز را به تنهایی با به صورت جماعت بخواند همچنین می‌تواند قضای نماز عید فطر را در مصلّا و یا در هر مکان دیگری به جا آورد.

این نهاد دینی با اشاره به شیوه خواندن نماز عید فطر به صورت قضا اظهار داشت: کسی که نماز عید فطر از او فوت شده، می‌تواند چهار رکعت نماز بخواند و پس از هر دو رکعت سلام دهد زیرا از عبدالله‌بن‌مسعود چنین نقل شده است و یا آنکه تنها دو رکعت نماز به نیت نماز عید فطر به جا آورد.

دارالافتا در پایان تاکید کرد که اگر کسی تشهّد نماز عید را درک کند پس از اتمام نماز قیام کرده و مجددا نماز را می‌خواند زیرا درک برخی از اجزای نماز جانشین یک رکعت تمام نخواهد شد./981/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات