۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۰۷۶۹۲
عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

سوء برداشت برخی جریان‌های سیاسی از حقوق شهروندی مصداق نفوذ است

حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: سوء برداشت برخی از جریان های سیاسی از حقوق شهروندی و آزادی که باعث کم رنگ شدن مسأله امر به معروف و نهی از منکر از جامعه می شود، مثداق نفوذی است که رهبری متذکر شدند.
امام جمعه خوی

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به مفهوم حقوق شهروندی از منظر آیات و روایات اظهار کرد: حقوق شهروندی در آیات قرآن، احادیث اهل بیت(ع) و سیره آنان به ویژه در دستورالعمل های حکومتی امیر مؤمنان(ع) به خصوص در عهدنامه مالک اشتر کاملا تبیین شده است و اصول کلی آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول سالیان متمادی سیره جمهوری اسلامی در برخورد با اقشار مختلف به ویژه با اقلیت های مذهبی و دینی بر مبنای حقوق شهروندی بوده است.

امام جمعه خوی تصریح کرد: اینکه اخیراً عده ای تلاش می کنند موضوع حقوق شهروندی را برجسته سازند با هدف حقوق شهروندی اسلامی نیست بلکه می خواهند افکار، اندیشه ها و حقوق وارداتی غرب را در جامعه ترویج دهند که ضروری است اقشار جامعه به ویژه متولیان امور و مسؤولان فرهنگی در این زمینه هوشیار باشند.

 وی با اشاره به تفسیر حقوق شهروندی از سوی جریان های فرهنگی و سیاسی به نفع خود، اذعان کرد: بنده که به عنوان  امامت جمعه و جماعت و یا کلا در مساجد در ارتباط با مردم هستیم و مسؤولیت هایی از قبیل شوراهای فرهنگ عمومی، ستادهای احیا و... را برعهده داریم  به این نتیجه رسیده ایم که بعضی از جریان های سیاسی از واژه هایی همانند حقوق شهروندی و آزادی سوءبرداشت دارند.

وی تصریح کرد: اگر تعبیر و تفسیر برخی جریان های سیاسی از آزادی و حقوق شهروندی در جامعه عملی شود باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه تعطیل کنیم و یا اگر در ماه رمضان کسی علنا روزه خواری کرد نباید با آنان برخورد شود چون مخالف آزادی و حقوق شهروندی است.

حجت الاسلام شکوری افزود: متاسفانه با گذشت زمان این قبیل تفکرات انحرافی در جامعه بیشتر می شود و به نظر بنده این همان نفوذی است که سالیان متمادی است که رهبر معظم انقلاب به مسؤولان و مدیران جامعه به ویژه دولت مردان نهیب می زنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص وظیفه دولت و نظام اسلامی در برابر قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه، ضمن قدردانی از خبرگزاری رسا به علت توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه گفت: معمولا قشر آسیب پذیر کسانی هستند که معاش زندگی خود را نمی توانند تأمین کنند و وظیفه دولت در این زمینه بسیار مضاعف است.

امام جمعه خوی تأکید کرد: دولت باید با برنامه ریزی از اختلاف طبقاتی در جامعه جلوگیری کرده و فقر را از جامعه ریشه کن کند؛ اما متاسفانه با مرور زمان شاهد افزایش مشکلات قشر آسیب پذیر جامعه هستیم./936 ۳۰۲/س

ارسال نظرات