۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۰۷۶۷۵
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

باید از استعداهای درونی در اقتصاد استفاده کنیم

حجت الاسلام فرزی بابیان اینکه ما نبایستی فریب ظاهر کالاهای خارجی را بخوریم، گفت: واردات نباید به‌گونه‌ای باشد که ما را از تولید در داخل کشور بازدارد و چرخ صنعت ما را از کار بیاندازد.
واردات بی رویه

حجت‌الاسلام محمدعلی فرزی خراسانی، نماینده طلاب و فضلای استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تشریح راه‌های رسیدن به رونق اقتصادی ابراز کرد: در منطق اسلام و وحی ازنظر عقلی لازم به نظر می‌رسد که کشور ایران و یا هر کشوری برای رسیدن به پیشرفت و تعالی بایستی با استفاده از استعدادهای درونی و قدرت‌های خدادادی خود آن‌ها را شکوفا کند و به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کند.

وی ادامه داد: خداوند متعال پس از آفرینش بندگان از آن‌ها خواست که سرمایه‌های درونی و بیرونی، عقلی و فطری خود را پرورش دهند و روی پای خود باستند و به مقدار ضرورت به دیگران مخصوصاً بیگانگان تکیه کنند.

حجت‌الاسلام فرزی اظهار داشت: تکیه‌گاهی که مورد اطمینان نیست اگر انسان به آن تکیه کند احتمال سقوطش بالا است، بنابراین اگر کسی از خود نجوشد و تلاش و فعالیت نکند، آخرش به زوال و فنا خواهد رسید و هیچ اعتباری نخواهد داشت، پس باید ما خودمان را محیا و استعدادهایمان را شکوفا کنیم.

عضو مجمع نمایندگان بابیان اینکه در وجود انسان استعدادهای فوق‌العاده‌ای وجود دارد، گفت: انسان‌ همانند معدن است، بنابراین بایستی آن را از داخل خودش کشف کرد و بعد هم مجموعه‌ها نسبت به همدیگر با یک خیرخواهی صادقانه و برنامه‌ریزی‌های درست، مدیرانه و مدبرانه، عالمانه، آگاهانه و ماهرانه برای همدیگر ارزش قائل شوند و همدیگر را پرورش دهند.

وی بابیان اینکه ما نبایستی فریب ظاهر کالاهای خارجی را بخوریم، اظهار داشت: واردات نباید به‌گونه‌ای باشد که ما را از تولید در داخل کشور بازدارد و چرخ صنعت ما را از کار بیاندازد.

حجت‌الاسلام فرزی عنوان کرد: واردات شاید در ابتدای امر برای برخی از واردکنندگان سودهای کلانی داشته باشد ولی اگر به‌صورت دقیق قضیه را بررسی کنیم ضررهای آن به‌اندازه‌ای زیاد و مشکل‌آفرین است که ارزش آن را ندارد، در واقع سود واردات در جیب افراد اندکی می‌رود و مشکلاتی که به‌تبع آن‌ها به وجود می‌آید متوجه ملت و کشور خواهد شد.

  وی افزود: دین خدا دارای کامل‌ترین دستورات الهی است و از هر فکر و خیالی، طرح و برنامه‌ای نسب به سایر چیزها مقدم است، بنابراین کافی است ما درباره همین اسلام هم‌فکر اصولی کنیم و از این گنج عظیم الهی و ارزشمند پروردگار، خود را بهره‌مند سازیم.

حجت‌الاسلام فرزی در پایان اظهار داشت: اگر منتظر این باشیم که دیگران بیایند و برای ما راه نجات ایجاد و طراحی کنند، سخت در اشتباه هستیم چون این کار باعث رکود، ضعف و از بین رفتن استعدادهایی است که باید آن‌ها را شکوفا کنیم./875/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات