۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۰۷۶۷۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تأثیرگذاری فعالیت‌های حجاب و عفاف درگرو دوری از اقدامات جزیره‌ای است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای مختلف درزمینهٔ ترویج عفاف و حجاب، گفت: درواقع تأثیرگذاری فعالیت‌های حجاب و عفاف در جامعه درگرو دوری از اقدامات جزیره‌ای است.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دومین نشست بنیاد عفاف و حجاب استان، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته درزمینهٔ فعالیت‌های مرتبط با حجاب و عفاف، اقدامات رضایت بخشی در استان شکل گرفته است.

وی افزود: در این راستا اقدامات حوزه هنری خراسان شمالی به‌ویژه برگزاری جشنواره حریم ماه به‌عنوان کار شاخص در سطح استان و کشور معرفی شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی که دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان خراسان شمالی هم است، در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان، گفت: برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان از بیست و یکم تیرماه همزمان با سالگرد حادثه مسجد گوهرشاد با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به سیاست‌های بنیاد عفاف و حجاب در هفته حجاب و عفاف، اضافه کرد: مفاد قانون راهکارهای اجرایی گسترش عفاف و حجاب در دو بخش وظایف سازمان‌ها در مورد راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و ویژه‌برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان تدوین و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در هفته حجاب و عفاف امسال افزون بر برنامه‌های محوری مشترک، هر نهاد برنامه‌های درون بخشی خلاقانه داشته باشد تا شاهد انجام فعالیت‌های نو، کاربردی و تأثیرگذار درزمینهٔ حجاب و عفاف در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه در هفته حجاب و عفاف امسال سه کار ویژه در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: جشنواره کتاب‌خوانی حریم ماه در استان بر اساس کتاب پرنیان یکی از این برنامه‌ها است که به‌صورت مشترک با مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مختلف برگزار می‌شود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: هفته عفاف و حجاب فرصت خوبی است تا نهادهای مختلف هر کدام به دور از فعالیت جزیره‌ای اقدام به برگزاری این مسابقه کنند و کار به‌صورت هماهنگ اجرا شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: برگزاری جشن با محوریت حریم ماه، برپایی نمایشگاه پوستر حجاب و عفاف از سوی حوزه هنری و ارائه پوشاک اسلامی و مدهای عفاف و حجاب در این جشنواره و برگزاری جشن و نشاط‌آفرینی اجتماعی در روز ولادت حضرت معصومه (س) برخی دیگر از برنامه‌های هفته حجاب و عفاف است.

وی افزود: در هفته حجاب و عفاف امسال تلاش می‌شود هنرمندان انقلابی به استان دعوت شده و کنسرت حلال در استان برگزار شود؛ زیرا نباید برخی امور تنها به عده خاص و آن هم به شکل نامناسب آن منحصر شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه باید در جامعه روایت گری 21 تیرماه و حادثه مسجد گوهرشاد صورت گیرد، اضافه کرد: لازم است این واقعه برای مردم تشریح شود تا بدانند در این کشور چه هزینه‌هایی برای عفاف و حجاب داده شده است./202/9314/ب1

ارسال نظرات