۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۶۶۶
عضو انجمن تبلیغ حوزه مطرح کرد؛

ضرورت حفظ کارکردهای اجتماعی ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام مازنی با اشاره به حفظ کارکردهای اجتماعی ماه مبارک رمضان و با بیان بر این که نباید معنویت های این ماه در دیگر ایام سال کنار گذاشته شود تأکید کرد که انسان باید همواره با حال و هوای رمضان زندگی کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدصالح مازنی، مدیرگروه نیازسنجی پژوهش حوزه های

حجت الاسلام محمدصالح مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با اشاره به ساعات پایانی ماه مبارک رمضان و بیان این که رمضان تمرین تعالی درابعاد فردی واجتماعی زندگی بود، اظهار داشت: اگربه ادعیه ای که در هر روز رمضان خواندیم نگاه کنیم درمی یابیم که انسان کانون توجه این ادعیه است البته انسانی که از همه علایق اجتماعی برای تعلق متعالی و مثبت بریده می شود، تعلقی که با ابدیت پیوند می خورد.

عضو انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه با تأکید بر این که دعاهای ماه رمضان برترین دعاها است، افزود: دردعای ماه رمضان ازخداوند خواستیم تا رنجی درعالم هستی باقی نماند، از محضر ربوبی داراشدن فقرا، سیرشدن گرسنه گان، پوشانده شدن کسانی که لباس مناسب ندارند، ادای قرض مقروضین، رفع اندوه غم زده گان، بازگشت هر دور ازوطن،آزادی اسرا، اصلاح هرفساد، درمان بیماری هربیمار و پوشش فقرانسان باغنا و بی نیازی را در خواست کردیم.

وی ادامه داد: این دعا یعنی انسان اگرچه با توجه به آیه «لقدخلقنا الانسان فی کبد» در رنج آفریده شده است، اما برای رنج خلق نشده بلکه آمده است تا از رهگذر تزکیه نفس به سعادت برسد، همچنانکه در قرآن می خوانیم «قدافلح من زکاها».

حجت الاسلام مازنی در ادامه با بیان این که عید فطر روز بازگشت به فطرت است، خاطرنشان کرد:گویی رمضان تمرین زنگار زدایی از نفس وجان انسان است و با پایان رمضان این هدف به دلیل کف نفس و جهاد بانفس بدست آمد و اینک در عیدفطر باید این رجوع و موفقیت را دراختتامیه ای به جشن و سرور معنوی بنشینیم.

وی تأکید کرد: درعین حال حفظ دستاورد رمضان از فردای روز عیدفطر یعنی دوم شوال با استحباب روزه گرفتن در آن روز شروع می شود؛ یعنی در طی سال در مبارزه بانفس و جهاد اکبر و نیز حفظ کارکرد اجتماعی رمضان باید کوشا باشیم.

مدیر ترویج پژوهش معاونت پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه اگر در ماه رمضان حریم خصوصی دیگران برای ما احترام داشت در سایرایام سال نیز محترم است، یادآور شد: اگر انفاق مهم بود در روزهای دیگر اهمیتش کم نمی شود. اگر کودکان کار، ایتام، بی پناهان،گرسنه گان، فقرا و دیگر مسائل مهم بودند همیشه مهم اند، بنابراین تلاش کنیم باحال و هوای رمضان زندگی کنیم./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات