۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۰۷۶۶۴
آیت‌الله صدیقی:

غیر الهی دانستن ولایت امام علی ضربه به مکتب تشیع است

امام جمعه موقت تهران گفت: غیر الهی دانستن انتخاب امام علی(ع) تیشه به ریشه مکتب تشیع و سبب خرسندی دشمنان است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مسجد شهید بهشتی تهران، گفت: رهبری و ولایت امام علی(ع) امری الهی، عرشی و ملکوتی است.

وی افزود: خداوند امام علی(ع) را به خلافت انتخاب کرد و مردم نیز در این امر کوچکترین نقشی نداشتند.

آیت‌الله صدیقی در تبیین اینکه خداوند با انتخاب امام علی(ع) دشمن را مایوس کرد، ابراز داشت: قدرت ولایی و رهبری است که می‌تواند ملتی را در برابر دشمن متحد کرده و به مقابله با توطئه آنها بپردازند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام علی(ع) اهل سازش با دشمن نبودند ایشان به سبب قدرت و شجاعتی که داشتند خالصانه از حق دفاع می‌کردند؛ ولایت ایشان تضمین کننده بقای اسلام بود.

وی اضافه کرد: برای سلاطین جور معامله دین کاری ندارد، هنگامی که معاویه به قدرت رسید در جمع مردم کوفه چنین بیان کرد «من برای دین و نماز مبارزه نکردم همه هدف من به قدرت رسیدن بود که امروز به آن دست یافتم». چنین حکامی که دین را فدای قدرت می‌کنند رواج دهندگان فساد در جامعه هستند.

آیت‌الله صدیقی درباره ولایت امیرمومنان علی(ع) در آیات الهی، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: بدانید که ولی شما تنها خداوند متعال، رسول الهی و کسانی که ایمان آوردند، نماز به پا داشتند و در حال رکوع زکات دادند، هستند؛ ولایت به معنای سرپرستی مطلق است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه نصرت الهی تنها در سایه سار ولایت برای مسلمانان محقق می‎شود، عنوان کرد: کسانی که ولایت امام علی(ع) را انکار می‌کنند تنها از روی لجبازی و ناشکری است زیرا آیات الهی گواه بر تصدیق ولایت ایشان دارد.

وی ادامه داد: ولایت امام علی(ع) امر الهی است و نقش مردم در این امر همراهی و یاری کردن امام است نه انتخاب ایشان، ولایت امام علی(ع) همان توحید الهی است بنابراین مردم چه امام علی را قبول داشته باشند و یا منکر ولایت ایشان باشند خداوند حضرت را به عنوان جانشین انتخاب کرده و امروز کسانی که به مقابله با این سخن پرداخته‌اند تیشه بر مکتب تشیع زده و دشمن را شاد کرده‌اند./202/813/ب1

ارسال نظرات