۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۵۰۷۶۵۸
حجت‌الاسلام مؤمنی:

یاد مرگ انسان را از غفلت و گناه دور می‌کند

حجت‌الاسلام مؤمنی گفت: اگر انسان به مسأله مرگ و بزرخ توجه کامل داشته باشد از عذابی که پس از آن شامل گناهکاران می‌شود غفلت نمی‌کند.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه شامگاه شنبه به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: افراد مرتکب افکار و کارهایی می‌شوند بدون اینکه عاقبت آن را در نظر بگیرند اما دین اسلام یک برنامه زندگی کاملی را در آیات و روایات برای ما بیان کرده است.

وی افزود: در اسلام برای هر کدام از دستورات در رابطه با بایدها و نبایدهای اعمال عقوبت‌هایی شامل حال انسان می شود.

حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان اینکه ما انسان‌ها به جای آینده‌نگری بیشتر نگران آینده هستیم، عنوان کرد: مرگ از جمله مواردی است که نسبت به آینده آن غافل هستیم در حالی که خداوند در زندگی دنیا مجالی به انسان داده است که با مرگ به پایان می‌رسد و بعد از آن دیگر هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، بیان داشت: حضرت فرمودند: قبر خطاب به انسان می‌گوید پشت من راه می‌روی درحالی که مسیرت داخل من است، زمانی که بر روی من راه می‌روی شاد هستی اما اندوه تو داخل من است، پشت من گناه می‌کنی در حالی که داخل قبر عذاب می‌شوی.

وی افزود: افراد غافل از مرگ، جنازه و مرگ عزیزان را می‌بینند اما در زندگی دنیا قهقهه زده و مسخره می‌کنند و یا کارهایی که سزاوار یک میت نیست انجام می‌دهند که موجب عذاب او می‌شود به جای اینکه اعمالی مانند قرائت قرآن یا صلوات، استغفار، تسبیح یا حمد و سوره خواندن را انجام دهند.

حجت‌الاسلام مؤمنی افزود: غافلان از مرگ و بزرخ در دنیا حرام می‌خورند اما نمی‌دانند که با ورود به قبر خوراک مارها و کرم‌ها خواهند شد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) خطاب به امیرمؤمنان امام علی(ع) فرمودند «هر کس تو را دوست داشته باشد از شب اول قبر نمی‌ترسد چرا که تو در کنار دوستت حاضر شده و سفارش او را به عزرائیل می‌کنی و انیس و مونس دوستت در شب اول قبر هستی»./۸۰۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات