۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۴
کد خبر: ۵۰۷۶۵۶
حجت الاسلام سعیدی:

استفاده نادرست از بیت المال انسان را از خدا دور می کند

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه استفاده نادرست از بیت المال و حق الناس انسان را از خدا دور می کند، ریشه این مسائل را حب و حرص نسبت به دنیا عنوان کرد.
حجت الاسلام سعیدی آریا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا کارشناس برنامه های معارفی صداو سیما سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با بیان این که حق الناس تنها مسائل مالی نیست، گفت: گاهی انسان با لفظ حمد خداوند هم گناه می کند و آبروی دیگران را می ریزد.

وی افزود: انسان نمی تواند با کارهای خود خداوند متعال را فریب دهد، افراد تنها باید به خداوند تکیه کنند و از او یاری بخواهند، امید انسان به دیگران به او ضربه جدی وارد می کند، امید بستن به چیزی غیر از خدا انسان را از همان ناحیه دچار ضدمه می کند.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که استفاده نادرست از بیت المال و حق الناس انسان را از خدا دور می کند، اظهار داشت: خدا در بسیاری از موارد از حق خود می گذرد اما از حق بندگان خود گذر نمی کند، ریشه این مسائل حب و حرص نسبت به دنیا است.

وی ادامه داد: کار و تلاش موضوعی جدا از وابستگی به دنیا است و انسان نباید تحت عنوان زهد و بی ارزش بودن دنیا دست از تلاش و کوشش بردارد، گاهی انسان تنبلی خود را قناعت معرفی می کند؛ غصه مال دیگران را نخوردن و راضی بودن به زندگی قناعت است که سبب غنی شدن انسان می شود.

حجت الاسلام سعیدی با بیان این که حرص تبعات منفی در زندگی انسان دارد و به سبب آن افراد خود را فقیر می بینند، ابراز داشت: در این حالت انسان داشته های خود را منفی می بیند، ارزش های انسانی در غرب به گونه ای دیگر است که می گویند انسان باید حرص به دنیا و مال آن داشته باشد.

وی عنوان کرد: گاهی افراد بیماری و کار نادرست را به عنوان حسن و برتری معرفی می کنند، حرص آبروی انسان را در دنیا می برد و همه چیز را برای خود می خواهد اما افراد قانع زندگی شیرین دارند، در مقابل حرص برای هدایت دیگران و پیگیری علم ممدوح بوده و قناعت در عبادت مذموم به شمار می رود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حرص مذموم همواره انسان را در زنج نگه می دارد و مروت را از بین می برد، حرص انسان را بی حیا و بی رحم می کند و سبب فقر و احساس نداشتن می شود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات