۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۰۷۶۵۲
معرفی کتاب؛

«صدای سوریه» این بار به گونه ای متفاوت از غرب به گوش می رسد

نویسنده در کتاب خود به مبارزه با جریان اصلی رسانه ای در غرب برخواست و در نظر دارد حقایق جنگ داخلی سوریه و مبارزه سخت مردم این کشور برای حفظ تمامیت ارزی خود را برای جهانیان آشکار کند.
پروپاگاندای غرب و آمریکا در مورد سوریه. متن عکس: دروغ پردازی در مورد سوریه را متوقف کنید

به گزارش خبرگزاری رسا، آنچه که این روزها سراسر دنیا را فراگرفته است، خطر تروریسم و به اصطلاح جهادگرایانی است که خودسرانه در نقاط مختلف جهان دست به عملیات تروریستی می زنند. در این میان مردم عادی در کشورهای غربی اخبار و به اصطلاح خوراک ذهنی خود را از غول های رسانه ای که بی شک در کنترل مافیای قدرت غرب است دریافت می کنند؛ از این رو برای بسیاری از آنان، تروریسم و افراطی گری داعش و سایر گروه های تروریستی به غلط با دین مبین اسلام همسان تعریف شده است. اما هنوز هم افرادی در غرب هستند که برای دریافت حقیقت خطر کرده و در جستجوی آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

با شروع بهار عربی و بحران سوریه در سال 2011، آنچه که در رسانه های غرب منتشر می شد، سرکوب، قتل و غارت از سوی دولت مشروع سوریه بود؛ هر چند که با نگاهی دقیقتر می شد فهمید که بحث فراتر از این مطلب است و تروریست هایی با پشتوانه عقیدتی، مالی و لجستیک کشورهای مرتجع منطقه و برنامه ریزی دولت های غربی و رژیم صهیونیستی، قصد برکناری یکی از دولت های مهم حامی مقاومت را دارند.

غول های رسانه ای به ویژه شبکه های فاکس و سی ان ان در غرب و الجزیره و العربیه در خاورمیانه، هر روز خبرهایی از به اصطلاح مقاومت انقلابیان سوریه منتشر می کردند در حالی که این انقلابیان کذایی کسانی جز تروریست های بالقوه و بالفعل نبودند که فرماندهای آنان نیز از کشورهای خارجی وارد سوریه شده بودند.

در این میان، عده ای معدود با وجدان های بیدار مسأله را قابل درک نمی دیدند و برای درک حقیقت، خود دست به کار شدند.

طرح روی جلد کتاب «صدای سوریه» اثر مارک تالیانو

یکی از این افراد مارک تالیانو نویسنده کتاب «صدای سوریه» [Voices from Syria] است. وی در کتاب خود برخلاف بسیاری از تحلیلگران ژئوپولتیک خاورمیانه، بر نکاتی تمرکز کرده است که انسانیت را با مردم سوریه در نبرد علیه حملات خارجی همنوا می سازد.

تالیانو در کتاب خود با مردم سوریه صحبت کرده و به حرفهای آنان گوش کرده است. وی در این کتاب از شجاعت و مقاومت ملت و مردم سوریه در زندگی روزمره بعد از 5 سال دست و پنجه نرم کردن با تروریسم مورد حمایت ناتو و آمریکا و نیز دو سال حملات هوایی آمریکا به بهانه حفظ صلح سخن می گوید؛ حملاتی که تا کنون زیرساخت های غیر نظامی سوریه را به طور گسترده نابود کرده است.

این نویسنده، جریان اصلی رسانه ای در غرب را نادرست می داند. چرا که سوای جنایات جنگی گسترده و خشونت های تروریست ها که به نفع کشورهای غربی انجام شده است، علل و عواقب جنگ مورد حمایت آمریکا علیه سوریه به طور کلی از سوی این رسانه ها نادیده گرفته می شود.

تالیانو در اثر خود تصمیم گرفته است با مخاطب قرار دادن افکار عمومی غرب به نفع مردم سوریه، به تغییر جریان اصلی رسانه ای در غرب یعنی نشر اطلاعات نادرست برخیزد.

کتاب «صدای سوریه» اطلاعات مستند و دقیقی از زندگی در سوریه و کشمکش روزانه مردم سوریه برای حفظ تمامیت ملی خود ارائه می دهد.

کلام نویسنده «صدای سوریه»

«بین روزهای 15 تا 23 سپتامبر سال 2016 به کشور جنگ زده سوریه سفر کردم چون از سال های پیش این حس را داشتم که اخباری که به طور رسمی در شبکه های تلویزیونی، رسانه های نوشتاری و اینترنتی به خورد مردم آمریکای شمالی داده می شود، نادرست است. حمله به افغانستان، عراق، لیبی و نیز اوکراین همگی بر پایه دروغ بنا شده بود. تمام جنگ های بعد از حملات یازدهم سپتامبر از طریق شبکه پیچیده و یکپارچه خبرگزاری‌های حاکم، به خورد مستمع غربی داده شده بود؛ خبرگزاری‎هایی که پروپاگاندای خود را به خودر مستمع داخلی و خارجی می دادند. اما جنگ کثیف سوریه با همه اینها تفاوت داشت. سطح پروپاگاندای جنگی در مورد سوریه بسیار بالاتر رفت و بشریت را در آلوده کرد به طوری که تا پیش از این سابقه نداشت. من سالها بود که در مورد سوریه مطالعه کرده و نوشته بودم بنابراین در مورد آنچه که در رسانه ها می دیدم، شگفت زده نشدم. آنچه که احساس می کردم، جریان دیگری داشت. سوریه سرزمینی باستانی با ملتی خواهان پیشرفت است. غرب به این سرزمین مقدس و باستانی مزدور، نفرت، خونریزی و خرابی فرستاد. غرب به این سرزمین عقاید جدایی خواهانه و امواجی از دروغ را فرستاد. من به عنوان یک بازدید کننده غربی احساس شرم می کنم اما مردم سوریه مرا به عنوان عضوی از خود پذیرفتند».

 

مارک تالیانو نویسنده کتاب «صدای سوریه»

درباره نویسنده

مارک تالیانو معلم سابق دبیرستان و نویسنده کتاب «صدای سوریه»، نویسنده و گزارشگرِ پژوهشیِ مستقلی است که به تازگی از سوریه بازگشته است. وی در «صدای سوریه»، تحقیقات چند ساله خود را با مشاهدات میدانی در هم می آمیزد تا تحلیلی مستند و آگاهی‌دهنده ارائه کند و از این طریق با روایت جریان اصلی رسانه های غربی از جنگ سوریه به مبارزه برخیزد.

شایان ذکر است که نسخه پی دی اف کتاب «صدای سوریه» از طریق اینترنت با قیمت ۴ دلار قابل خرید است./۸۴۷/ب901/ف

امیر رحیمیان
ارسال نظرات