۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۵۰۷۶۳۴
معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین مطرح کرد؛

ایمان و تقوا دو عامل مهم برکت در زندگی فردی و حیات اجتماعی

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به عوامل برکت در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: ایمان و تقوا دو عامل مهم برکت و گسترش در زندگی انسان و حیات اجتماعی است.
حجت الاسلام مسیح الله میرزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام مسیح الله میرزایی، معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین شنبه شب در مسجد زینبیه قزوین با اشاره به عوامل برکت، گفت: روزه داری ماه مبارک رمضان عملی است که خداوند متعال آن را بر مسلمانان واجب کرده است، از این رو فلسفه اصلی روزه رسیدن به تقوای الهی است.

وی در ادامه با اشاره به گفتار پیامبر اکرم(ص) پیرامون روزه، افزود: تقوا که پس از ایمان به خداوند متعال قرار دارد موجب می‌شود که خداوند رحمت و برکت خود را بر مردم ارزانی داشته و آنها را از چشمه‌های فیوضات بهره‌مند سازد به همین جهت پیامبر اکرم(ص) از ماه رمضان به ماه برکت و رحمت تعبیر کرده است.

معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به عوامل برکت در زندگی فردی و اجتماعی، اظهار کرد: ایمان و تقوا دو عامل مهم برکت و گسترش آن در زندگی انسان و حیات اجتماعی است اگر گفتار و اعمال بندگان بر اساس ضوابط صحیح و حساب شده در قالب اطاعت شکل بگیرد موجب رضایت خداوند متعال و برکت بی‌پایان آنها می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به عوامل گسترش برکت در زندگی، ابراز کرد: هر چقدر روح اطاعت و عبادت حق شناسی و وظیفه شناسی معنویت و انسانیت در جامعه و میان انسان‌ها زیاد شود و صفا و صمیمت و اخلاص و صداقت از انسان‌ها افرادی سالم و صالح به وجود آورد رحمت و برکت الهی هم بیشتر شامل حال آنها می‌شود.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه با اشاره به عوامل سلب برکت در زندگی، تصریح کرد: به موجب برخی از آیات و روایات انجام پاره‌ای از گناهان و نافرمانی‌ها موجب سلب برکت از پول و غذا و عمر و زندگی و درآمد و دارایی می‌شود عصیان‌ها و گناهان اخلاقی و اقتصادی و اجتماعی فاجعه‌های دردناکی است که موجب خشم خداوند متعال می‌شود.

وی در پایان گفت: بشر محتاج آن است که مشمول رحمت و عنایت و برکت خداوند متعال قرا گیرد، قرآن کریم هم شرط دست یافتن به برکات آسمانی و زمینی را ایمان و تقوا معرفی می‌کند، از این رو انسان‌ها اگر می‌خواهند به برکت دست پیدا کنند باید به خداوند تقرب بجویند و فرامین او را به جان بپذیرند و از عصیان و تباهی دوری کنند./873/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات