۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۰۷۶۳۱
امام جمعه موقت اصفهان:

حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس برای امتثال امر ولی فقیه آفرین داشت

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: حضور مردم در این گرمای تابستان زیر نور آفتاب و با زبان روزه برای لبیک گفتن به درخواست ولی امرشان آفرین داشت.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی بعد از ظهر امروز که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: مهم ترین اثر روزه، تزکیه روح است.

وی در ابتدا با اشاره به فواید بسیار زیاد روزه گرفتن، افزود: روزه گرفتن تأثیرات زیادی دارد ولی مهم ترین اثر روزه تزکیه روح است؛ پرداخت زکات فطره نیز نمایان کننده توجه به فقرا و نیازمندان است به همین سبب توصیه می کنم تا آن جا که از نظر مالی تمکن دارید از فقرا و نیازمندان دستگیری کنید.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در ادامه تفسیر حکمت 244 نهج البلاغه امیرمؤمنان(ع) که در آن می فرمایند، خداوند در برابر هر نعمتی که عطا کرده است حقی دارد که اگر کسی حق آن نعمت را ادا کرد آن نعمت فزونی می یابد و اگر کسی کفران نعمت کرد ممکن است آن نعمت را از دست بدهد، اذعان کرد: شکر در برابر نعمت های الهی نوعی ادای حق است و تشکر نکردن در برابر نعمت های خداوند نوعی کفران نعمت محسوب می شود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: ابوبصیر از امام صادق(ع) سؤال می پرسد که آیا برای شکر کردن حدی وجود دارد که کسی با ادای آن، حق شکر را به جای آورد، امام صادق(ع) می فرمایند، آری و آن حد این است که برای هر نعمت الحمدلله بگویید.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که نعمت های معنوی ارزش بسیار زیادی نسبت به نعمت های مادی دارد، اظهار کرد: نعمت های معنوی به سبب این که حسی نیستند برای شکر معمولاً مغفول می مانند در صورتی که ارزش بسیار بیشتری نسبت به نعمت های مادی دارند چرا که نعمت های معنوی تا ابد همراه انسان است ولی نعمت های مادی با مرگ از بین می رود.

وی افزود: یکی از بزرگ ترین نعمت هایی که خداوند توفیق آن را به هر کسی نمی دهد، روزه گرفتن است؛ پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، روزه سپر آتش جهنم است؛ ظاهر روزه تشنگی و گرسنگی است ولی خودِ شما عزیزان می دانید که لذت هایی در آن نهفته است که روزه خواران از درک آن بی بهره هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان با تشکر از حماسه مردمی روز قدس گفت: حضور مردم در این گرمای تابستان زیر نور آفتاب و با زبان روزه برای لبیک گفتن به درخواست ولی امرشان آفرین داشت؛ همین حضور در این شرایط سخت برای دفاع از مظلوم و تبری جستن از ظالم سبب غفران الهی خواهد شد./867/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات