۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۰۷۶۳۰
آیت الله طبرسی:

روحانیت باید در عمل و گفتار الگویی برای عموم جامعه باشد

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که امروز اعمال و رفتارهای مبلغان دینی در معرض توجه عموم جامعه قرار دارد، گفت: روحانیت باید در عمل و گفتار الگویی برای عموم جامعه باشد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران شنبه شب در دیدار جمعی از روحانیان و مبلغان دینی مرکز استان به اهمیت و ضرورت تبلیغ دین در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت پرچم داران حقیقی عرصه تبلیغ دین هستند.

وی در ادامه با بیان این که تبلیغ دین همواره یکی از رسالت های علما و بزرگان دینی در طول تاریخ بوده است، افزود: روحانیت در طول تاریخ هر آنچه داشته در جهت حفظ و حراست از دین خدا به کار گرفته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که روحانیت در طول تاریخ هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده است، خاطرنشان کرد: حضور و حراست روحانیت از دین و ارزش های اسلامی مانع تحقق توطئه دشمن در تضعیف دین شده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که باید هر چه داریم درجهت حفظ و بقای دین هزینه کنیم، تصریح کرد: حضور دین در جامعه مصونیت بخش است و این اصل در دوران عمر بابرکت انقلاب اسلامی به اثبات رسیده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تلاش دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب در جهت خدشه دار کردن دین و ارزش های اسلامی در جامعه، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره با همه توان خود در برابر تضعیف کنندگان دین خدا ایستاده و از شریعت محمدی دفاع کردند.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره دغدغه دین داشته است، تصریح کرد: علما و روحانیان به عنوان حافظان میراث اصلی پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) همواره نقش بسیار مهمی در حراست از این میراث گرانبها داشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دین همواره عامل مهمی در خنثی سازی توطئه های دشمنان بوده است، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های دشمنان دین زدایی در جامعه اسلامی است.

آیت الله طبرسی با بیان این که باید از همه ظرفیت ها برای تبلیغ دین در همه بخش های جامعه بهره گیریم، تصریح کرد: تجربه ثابت کرد هر چه ارزش های دینی در جامعه بیشتر تقویت شود، مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی به حداقل ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دنیای امروز با یک بحران عظیم فرهنگی روبرو است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دلایل این بحران امروز جهانی نبود دین و ارزش های اسلامی در جامعه غربی است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که دنیای غرب معنویت را از ملت های جهان گرفته است، تصریح کرد: نبود معنویت در جامعه جهانی متأسفانه بسیاری از ملت ها را در مسیر انحراف قرار داده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جوامع غربی علیرغم همه پیشرفت های علمی و تکنولوژی متأسفانه امروز از دین و معنویت فاصله گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز تنها راه عبور جامعه بشری از بحران های فعلی بهره گیری از دین و معنویت است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انبیاء و اولیای الهی با تبلیغ صحیح دین، انسان ها را در مسیر هدایت و سعادت قرار دادند، بیان داشت: امروز نیز این رسالت مهم بر عهده علما و روحانیت قرار داده شده است که مسؤولیت بسیار مهمی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت همواره با آگاه کردن و هدایت جامعه، مردم را در مسیر تعالی و سعادت حقیقی سوق داده است، خاطرنشان کرد: اگر این نهضت عظیم انقلاب اسلامی به ثمر نشسته به برکت حضور در صحنه روحانیت و روشنگری این قشر اثرگذار جامعه بوده است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت امروز باید شعاع تبلیغ و پیام رسانی دینی خود را بیشتر افزایش دهد، تصریح کرد: نباید تنها به تبلیغ دین در شهر و کشورمان اکتفا کنیم بلکه برای تبلیغ اسلام ناب جهانی فکر کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز نظام سلطه با هزینه های هنگفت مالی تلاش می کند پروژه اسلام هراسی و دین هراسی را در کشورهای مخلتف جهان نهادینه کند، خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی روحانیت باید با تبلیغ صحیح و هدفمند و بهره گیری از ابزارهای روز و نوین ملت های جهان را با دین رحمانی آشنا کند.

امام جمعه ساری با بیان این که شریعت محمدی بر مبنای رحمانیت، مهربانی، مودت و دوستی است، تصریح کرد: اما متأسفانه سلطه گران عالم تلاش می کنند با به وجود آوردن برخی گروه های تروریستی و تکفیری، چهره ای خشن از اسلام ناب را به جهان معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که اسلام ناب هیچ گاه موافق با جنگ و خونریزی نبوده است، خاطرنشان کرد: مهربانی، دوستی و وحدت همواره جزء اصول اولیه اسلام ناب بوده است.

آیت الله طبرسی با بیانن این که امروز تبليغ دين اسلام به منزله قرار گرفتن در جايگاه رفيع انبياي الهي در جهت تبليغ دين و نشر آن است، ادامه داد: اگر نقش آفرینی و از خودگذشتگی علما و بزرگان دینی ما نبود آثار حرکت عظیم انبیاء الهی از میان مردم رخت می بست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در سایه تلاش های صورت گرفته امروز اسلام ناب مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و در میان قلوب ملت های جهان جا باز کرده است، افزود: امروز جهانی اسلام ناب سد بزرگی در برابر اهداف و برنامه های نظام سلطه است.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که امروز اعمال و رفتارهای مبلغان دینی در معرض توجه عموم جامعه قرار دارد، تصریح کرد: روحانیت باید در عمل و گفتار الگویی برای عموم جامعه باشد./۹۵۰/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات