۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۰۷۶۲۹
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

لزوم توجه به ظرفیت های علمی برای شکوفایی بخش کشاورزی

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اهمیت مسأله اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: باید از ظرفیت های علمی برای بهره گیری از ظرفیت های بخش کشاورزی بهره گرفت.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز در دیدار مسؤولان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، اظهار داشت: باید علم و صنعت در کنار هم باشند تا موجبات پیشرفت اقتصادی کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی از جمله بخش‌هایی است که دارای ظرفیت‌های مهمی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی می تواند از رهگذر علمی به تقویت بخش کشاورزی کمک شایانی داشته و نقشی مهم را در این زمینه فراهم کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش بانک‎ها در زمینه اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید و کارآفرینی، تصریح کرد: بانک ها با ارائه تسهیلات کم بهره و با ساز و کاری آسان‌تر می توانند در تحقق آرمان‌های اقتصادی یعنی رونق تولید و به تبع آن اشتغال تأثیرگذار و فعال باشند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های بالای داخلی از منابع و نیروی انسانی است، گفت: اگر بستر تولید و رونق آن فراهم شود می توان از استعداد کم نظیر جوانان استفاده کرده و بهره کافی و وافی را برد، کشاورزی نیز از بستر های مهم تولید و اشتغال زایی برای جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه اقتصاد تک محصولی، اسراف، اتکاء به نفت، مصرف کالا خارجی و بروکراسی اداری از موانع تحقق اقتصاد است، گفت: رونق کشاورزی می تواند در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مؤثر باشد، بخشی از تولیدات کشور مربوط به بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را با اقتصاد آمیخته است که نشان از اهمیت این مطلب دارد، دشمن نیز امروز استراتژی خود را از تقابل مستقیم به جنگ اقتصادی و نرم تغییر داده است که به مراتب سختی و دشواری بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و بهره برداری صحیح از این منابع، گفت: نفت از منابع خدادای این کشور است، مشکل اقتصاد ما نیز اتکا به این نفت است که یادگار دوران پهلوی است، بنابراین باید از منابع طبیعی برداشتی معقول داشت و اتکا به نفت را از اقتصاد حذف کرد./854/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات