۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۰۷۶۲۰
امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از شیوه های به روز در فعالیت های فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه شیوه های سنتی در برنامه های فرهنگی کارساز نیست، گفت: بهره گیری از شیوه های به روز در برنامه های فرهنگی ضروری است.
حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز در دیدار جمعی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگی و تأکیدات رهبری در این رابطه، اظهار داشت: از دغدغه های مهم رهبر انقلاب مسأله فرهنگ است.

وی با بیان اینکه دشمن با یأس از تهاجم نظامی و جنگ سخت، رویکرد خود را به مبارزه فرهنگی و نرم با نظام اسلامی تغییر داد و تصریح کرد: خاصیت جنگ نرم، آرام و بی صدا بودن و سختی تشخیص حق و باطل و راه‌کارهای دشمن است، از این رو سختی و حساسیت این نبرد بیشتر از نبرد نظامی است.

امام جمعه تبریز جوانان، نوجوانان و نسل امروز را هدف اصلی این تهاجم فرهنگی و برنامه نفوذ دانست و ابراز داشت: دشمن با ترویج مد گرایی، مواد مخدر، بی بند و باری و تضعیف اعتقادات مردم به نظام اسلامی و مسؤولان نظام به دنبال برنامه رخنه خود در نظام اسلامی و اعتقادات مردم هستند.

وی با بیان اینکه رویکر سنتی در برنامه ها و فعالیت‌های فرهنگی دیگر پاسخگو نیست، خاطرنشان کرد: بهره گیری از شیوه های نو و جذاب در برنامه های فرهنگی و پرهیز از موازی کاری در میان دستگاه‌های فرهنگی بسیار مهم و اساسی است تا بتوان در برابر این تهاجم ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تولید آثار و محصولات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان می توانند اساس تفکر و شاکله فکری آینده سازان کشور را بر پایه اعتقادات دینی استوار سازند تا در برابر تهاجمات فکری و اعتقادی دشمنان مقاوم باشند.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تولید محتوای فرهنگی مناسب و جذاب در قالب کتاب و محصولات بصری می تواند در این مبارزه فرهنگی بسیارمؤثر باشد، تصریح کرد: این مرکز توانسته است با تولید محصولات فرهنگی کارهای شایسته ای را انجام دهند و باید این اقدامات توسعه یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر انس بیشتر با قرآن کریم، گفت: جوانان، نوجوانان و کودکان ما با آشنایی با قرآن کریم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه می شوند، قرآن بهترین راهکار در مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن است./854/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات