۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۰۷۶۱۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه جدی به تبلیغ دین در فضای مجازی

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه جدی به تبلیغ دین در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت در جهت گسترش دین و ارزش های اسلامی در جامعه بهره گیریم.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران عصر امروز در دیدار رییس و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا با تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، از این سازمان به عنوان یکی از مراکز مهم تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در جامعه عنوان کرد.

وی با مهم ارزیابی کردن مسأله تبلیغ دین، آن را یکی از بزرگترین رسالت پیامبران و ائمه معصومین(ع) دانست و افزود: امروز دردوران غیبت این رسالت مهم بر عهده علما و روحانیان نهاده شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، عزت و عظمت امروز دین مبین اسلام را مرهون تلاش های صورت گرفته در جهت گسترش و تبیین آن در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: علما و بزرگان دینی در طی دهه های گذشته به منظور گسترش احکام دین مبین اسلام از خودگذشتگی و تلاش های بسیاری انجام دادند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که اگر تبلیغ دین از سوی علما و روحانیان نبود امروز تحریف کنندگان به اهداف پلید و شوم خود که همان تحریف دین خدا بود دست پیدا می کردند، بیان داشت: جایگاه امروز دین و ارزش های اسلامی را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و بزرگان دینی در طول تاریخ هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر تبلیغ دین نباشد، نسل آینده با مبانی دینی آشنا نخواهد شد، تصریح کرد: با تبلیغات پیام و مرکزیت وحی به مخاطبان شهرها و روستاها رسیده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جبرئیل پیام وحی را از جانب خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام ابلاغ کرد، بیان داشت: اما تلاش های تبلیغ پیامبر گرامی اسلام موجب فراگیر شدن اسلام ناب در آن مقطع حساس شد.

امام جمعه نکا با بیان این که اگر تلاش های پیامبر و ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ نبود جایگاه امروز دین در جامعه را نداشتیم، تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین نیازهای جامعه ما تبلیغ صحیح دین با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی موجود است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همواره از ابزارهای مختلفی برای تضعیف دین استفاده کرده اند، گفت: اما هوشیاری و بصیرت علما و روحانیان مانع تحقق اهداف شوم دشمنان اسلام ناب شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تبلیغ دین یکی از بهترین راه های خنثی کردن هجمه های فرهنگی دشمنان است، تصریح کرد: در شرایطی که همه بدخواهان اسلام و انقلاب برای تضعیف دین در جامعه بسیج شده اند یکی از بهترین راه های حفظ نظام و انقلاب تبلیغ صحیح دین در جامعه است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که عده ای در طول تاریخ دین را عامل عقب ماندگی ملت ها دانسته و هنوز هم بر این افکار اشتباه خود تأکید دارند، بیان داشت: اما امروز می بینیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که دین محور همه امور در آن است به عنوان یک کشور مقتدر و اثرگذار در دنیا مورد توجه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حاکمیت دینی مهم ترین عامل اقتدار و عزت نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه دین و ارزش های ناب اسلامی هر روز قله های پیشرفت و توسعه را محکم تر طی می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که مسأله تبلیغ تنها داشتن تریبون و سخنرانی نیست بلکه از همه ظرفیت های موجود در جامعه می توان در جهت تبلیغ دین استفاده کرد، تصریح کرد: امروز با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، ابزار مدرنی برای تبلیغ در جامعه موجود است که می تواند بسیار اثرگذار باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که امروز جامعه دینی ما با شبهات عقیدتی بسیاری روبرو است، خاطرنشان کرد: روحانیت تنها قشری است که قادر به پاسخگویی به این شبهات دینی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز در جامعه با شبهات اعتقادی و سیاسی سازمان یافته ای مواجه هستیم، تصریح کرد: باید با فراگیر کردن مبانی دینی و اعتقادی در جامعه جلوی گسترش این شبهات خطرناک در میان عموم مردم گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت ساماندهی فعالیت های تبلیغی در جامعه تأکید کرد و با بیان این که تبلیغ دین نباید بدون برنامه ریزی و هدف گذاری مشخصی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بدون هدف و برنامه در مسیر تبلیغ دین گام برداریم اثرگذاری مطلوب حاصل نخواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، داشتن هدف مشخص در تبلیغ دین را یک ضرورت مهم برشمرد و با بیان این که هدف نهایی در تبلیغ باید رسیدن به جامعه ایده آل دینی باشد، خاطرنشان کرد: نباید در جامعه دینی تنها به نماد ها بسنده کنیم بلکه باید محتوا نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که فرارهای فرهنگی، سوق پیدا کردن نسل جوان به سوی فرقه های انحرافی و شبکه های ماهواره ای نشان دهنده این است که در درون خودمان روی خدا سرمایه گذاری نکردیم، افزود: امروز هر چه برای دین خدا در جامعه سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که هر چه در عرصه تبلیغ دین سرمایه گذاری کنیم به حتم خروجی بسیار خوبی نصیب جامعه خواهد شد، تصریح کرد: متأسفانه آن طور که شایسته است برای دین در جامعه سرمایه گذاری نمی شود و این یک ضعف بزرگ است که باید اصلاح شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که در جامعه اسلامی محور همه امور باید دین و ارزش های اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: اگر خدا را در همه امور اولویت اصلی بدانیم به حتم نتیجه و خروجی فعالیت ها بسیار اثربخش خواهد بود.

وی با تأکید براین که تبلیغات باید با ولایت پیوند پیدا کند، گفت: ​تبلیغات اسلامی ما اگر از ولایت جدا شود، تشکیلات مذهبی ما اگر از ولایت جدا شود،​ هیچ ارزشی ندارد.

حجت الاسلام لائینی بر ضرورت توجه جدی به تبلیغ دین در فضای مجازی تأکید کرد و با بیان این که امروز فضای مجازی در دسترس همه عموم جامعه قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت به وجود آمده در جهت گسترش دین و ارزش های اسلامی در جامعه بهره گیریم./۱۳۱۷/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات