۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۰۷۶۱۸
رییس ستاد استهلال استان مرکزی:

۱۴ گروه در استان مرکزی هلال ماه شوال را رصد می کنند

رییس ستاد استهلال استان مرکزی با بیان اینکه ۱۴ گروه در استان مرکزی هلال ماه شوال را رصد می کنند، گفت: این تیم های رصدی از عصر امروز مصادف با ۲۹ ماه مبارک رمضان به تمامی شهرستان های استان اعزام شده اند.
۱۴ گروه در استان مرکزی هلال ماه شوال را رصد می کنند

حجت الاسلام محمد حاجی پور، رییس ستاد استهلال استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان داشت: ماه‌های رمضان و شوال به عنوان دو ماه حساس از نظر مذهبی هستند، بنابراین رؤیت هلال در این دو ماه افزون بر مباحث علمی، از حساسیت شرعی فراوانی برخوردار است.

 رؤیت هلال ماه یکی از مستحبات بزرگ دین اسلام

رییس ستاد استهلال استان مرکزی با بیان این که رویت هلال ماه را یکی از مستحبات بزرگ دین اسلام است، گفت: رؤیت هلال ماه نیاز به اندازه گیری های دقیق و پارامترهای مختلفی دارد.

حجت الاسلام حاجی پور با بیان اینکه 14 گروه در استان مرکزی هلال ماه شوال را رصد می کنند، اظهار داشت: این تیم های رصدی از عصر امروز مصادف با ۲۹ ماه مبارک رمضان به شهرستان های استان اعزام شده اند.

رییس ستاد استهلال استان مرکزی افزود: سه تیم در نقاط مختلف شهرستان اراک و ١١ تیم در دیگر نقاط استان برای رویت هلال ماه مستقر هستند.

تجهیزات کامل و بروز گروه های رصدی استان مرکزی

حجت الاسلام حاجی پور در رابطه با تجهیزات تیم های رصدی استان مرکزی، ابراز داشت: گروه های رصدی استان مرکزی با تجهیزات کامل و بروز از قبیل تلسکوپ هشت و 10 اینچی و دوربین های منحصر به فردی هستند.

رییس ستاد استهلال استان مرکزی با بیان اینکه نتیجه کار تیم های رصدی استان مرکزی به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می شود، اظهار داشت: در محاسبات نجومی که صورت گرفته است احتمال خیلی ضعیف است که روز یکشنبه اول ماه شوال باشد.

وی با اشاره به اینکه به احتمال قوی روز دوشنبه پنجم تیرماه اول ماه شوال خواهد بود، افزود: با توجه به شرایط موجود و احتمال ضعیف رؤیت هلال ماه و ٣٠ روزه بودن ماه رمضان، دوشنبه عید سعید فطر است.

شایان ذکر است، بر اساس اصول دین، ماه رمضان 30 روز است اما احتمال دیدن ماه در روز 29 بسیار ضعیف است./842/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات