۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۵۰۷۵۸۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

دستگاه قضا سند عزت و سربلندی هر کشوری است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: دستگاه قضا در هر کشور از جهات مختلف نماد عزت، عظمت، استقلال و آبروی کشور است.
آیت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی روز شنبه در دیدار مسؤولان قضایی فارس که به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضاییه برگزار شد، گفت: شهید بهشتی هم در تدوین قانون اساسی و تثبیت نظام ولایت فقیه در جمهوری اسلامی و هم در تشکیلات قضایی که صاحب فکر و اندیشه بود، حق عظیمی به گردن نظام جمهوری اسلامی دارد.

امام جمعه شیراز سوءقصد به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در آن زمان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند یک روز قبل از ترور شهید بهشتی را یادآور شد و تصریح کرد: خداوند متعال ایشان را یک ذخیره برای انقلاب اسلامی نگه داشت؛ چرا که هدف منافقین، شهادت، و نه زخمی کردن شخصیت‌های برجسته انقلاب بود که در مورد حضرت آقا به هدف خود نرسیدند.

نماینده ولی فقیه در فارس با تصریح بر اینکه دستگاه قضایی از جهات مختلف نماد استقلال، بزرگی و عزت و آبروی کشور است اظهار داشت: تمام کشورها برای اینکه آبروی آنها ارزیابی شود به دستگاه قضایی نگاه می‌کنند. به همین دلایل است كه دستگاه قضایی در نظام جمهوری اسلامی اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه در اسلام مسأله زندان بوده و هست و در تمام دنیا نیز چنین چیزی وجود دارد، اما اینكه چگونه باشد و خانواده‌ زندانیان در چه شرایطی باشند، مسئله دیگری است، گفت: امروز خانواده زندانیان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه شده مورد خطر جدی قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: باید خانواده های زندانیان را تحت حمایت قرار دهیم زیرا خانواده آنها گناهی نکرده است و دولت باید به فکر آنها باشد و خیرین نیز حمایت کنند چرا که مشکلات آنها و تعداد خانواده زندانیان هم زیاد است.

امام جمعه شیراز با خاطرنشان کردن اینکه آسیب‌های اجتماعی است که مشکلات قضایی به دنبال دارد، فقر، بیکاری، مهاجرت به شهرها و بی‌پناه شدن و در محیط بزرگی قرار گرفتن که اعتقادات و مبانی دینی ضعیف است و فقر بیداد می‌کند و محیط اطراف هم او را دعوت به گناه می‌کند، افزود: باید جهادی وارد عمل شویم و تصمیم بگیریم تا این‌ها به حداقل ممكن برسند اما با هم‌افزایی و احساس درد. یعنی مسئولان احساس كنند كه این‌ها هم خانواده‌های آنان هستند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: گروه‌های تکفیری از همین مردم نیرو می‌گیرند، از کسانی که در این فقر زندگی می‌کنند استفاده کرده و فکر و مغز آنها را شستشو می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس با تأكید بر اینكه آسیب‌های اجتماعی مسئله بسیار مهمی هستند، اظهار داشت: تاكنون چندین جلسه بیش از ۵ ساعته با حضور مسؤولان مربوطه در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شده است و معظم‌له از مسئولان می‌خواهند تا ۶ ماه بعد هم بیایند گزارش كارهای انجام شده و نتایج به دست آمده از آن‌ها را ارائه دهند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اهمیت تكریم ارباب رجوع را در دستگاه قضا یادآور شد و گفت: مردم سرمایه نظام هستند و همه چیز انقلاب مردمند. جمهوری اسلامی قبل از اسلام، جمهوری است و این یعنی مردم‌سالاری دینی؛ یعنی اولویت مردم هستند و طبیعتاً باید حرمت مخدوم خود را بگذاریم چرا كه ما خادم مردم هستیم و باید این مردم را تكریم كنیم./825/۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات