۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۰۷۵۸۴

اعزام ۱۰ گروه استهلال به مناطق مختلف استان خوزستان

خلفی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان کنونی سی روز است، گفت: در راستای رؤیت هلال ماه شوال، ۱۰ گروه از عصر امروز و با حضور افراد مجرب و خبره به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
استهلال ماه مبارک رمضان در قم

محمد خلفی، دبیر ستاد استهلال خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی اعمال روزه داران ابراز داشت: از آنجا که گروه های استهلال ستاد زیر نظر مقام معظم رهبری به فعالیت می پردازند؛ بنابراین همه ستادهای در همه استان ها تشکیل می شوند.

دبیر ستاد استهلال خوزستان تصریح کرد: این ستاد در خوزستان زیر نظر نماینده ولی فقیه و مدیریت آیت الله حیدری به فعالیت می پردازد.

دبیر ستاد استهلال خوزستان با اشاره به اهمیت رؤیت هلال ماه شوال اظهار داشت: در این زمینه ۱۰ گروه از عصر امروز به مناطق مختلف استان اعزام شدند از افراد مجرب و خبره استفاده کردیم و دانشگاهیان و نیروهای نظامی، روحانیت، حوزه های علمیه و ائمه جماعات همکاری بسیار مطلوبی از خود نشان دادند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه متخصصان و اساتید علم نجوم در زمینه رصد هلال ماه شوال با ستاد استهلال همکاری دارند، افزود: سه گروه از سپاه حضرت ولی عصر(عج) در دزفول، شوش و مناطق حاشیه ای اهواز مستقر می شوند و دو گروه از «دانشگاه شهید چمران و مؤسسه نجوم و ستاره شناسی»، نیز کار رصد هلال ماه شوال را انجام می دهند.

خلفی ادامه داد: دو گروه در دزفول و در هر کدام از شهرستان های لالی، آبادان و خرمشهر یک گروه برای رصد هلال ماه شوال مستقر شده اند.

وی با اشاره به اینکه در گروه های استهلال روحانیان معزز و ائمه جمعه حضور دارند، خاطرنشان کرد: حضور قشر روحانیت به این خاطر است تا در صورت مشاهده هلال، از سوی آنها مورد تأیید قرار گیرد.

دبیر ستاد استهلال خوزستان با اشاره به اینکه طبق نظر اکثر منجمان ماه مبارک رمضان ۳۰ روزه است، اظهار داشت: احتمال رؤیت هلال ماه برای امشب بسیار ضعیف است و فردا یک شنبه قابل رؤیت خواهد بود./303/9456/ب1

ارسال نظرات