۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۰۷۵۸۲
مفتی مصر:

حمله به مکه نشان دهنده حماقت و جنون تروریست‌ها است

مفتی مصر و وزیر اوقاف این کشور در پیام‌های جداگانه‌ای حادثه انفجار تروریستی مکه مکرمه را محکوم کردند.
شوقی علام

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر با صدور پیامی ضمن محکومیت حمله تروریستی به مکه مکرمه تاکید کرد که گروه‌های افراطی با حمله به بیت‌الله الحرام در ماه مبارک رمضان جرم و جنایت را به حد اعلا رساندند.

وی افزود: این افراد فاسق و فاجر حرمت خانه خدا را نگه نداشتند. این اقدام نشان از جنون و حماقت عاملان و مصداق بارز تعدّی به بیت الله الحرام است.

از سوی دیگر محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر نیز با محکومیت این اقدام تروریستی خاطر نشان کرد که حمله مکه مکرّمه نشان از دوری آنها از اسلام و آغاز شمارش معکوس نابودی تروریست‌ها است.

وی تصریح کرد: هر انسانی که به دنبال تعدّی به خانه خدا و یا مسجد الاقصی است بی‌شک اسلام و شعائر دینی آن را به اهانت گرفته و همین اعتقاد بزرگترین دلیل برای خروج چنین شخصی از دایره اسلام است.

مختار جمعه با بیان آنکه حمله تروریستی به مکه مکرّمه نشان از خیانت عناصر تروریستی به دین و آموزه‌های اسلام دارد، ادامه داد: تنها راه بازگشت تروریست‌ها به دامان اسلام، توبه نصوح، پشیمانی و اظهار ندامت واقعی است.

وزیر اوقاف مصر اظهار داشت: پروردگاری که مکه مکرّمه را از شر سپاهیان ابرهه حفظ کرد، مکر و نیرنگ خائنان و مارقان را به خودشان باز خواهد گرداند و آنها مطمئن باشند که این اقدام پایانی برای کارهایشان است.

این عالم اهل سنت مصر در پایان ضمن تاکید بر وحدت و تلاش برای مبارزه با تروریسم، خواستار برخورد جدی با حامیان تروریسم جهانی و نابودی منابع حمایتی مالی و تسلیحاتی آنها شد.

رسانه‌های سعودی گزارش دادند، بر اثر انفجار عامل انتحاری در نزدیکی مسجد الحرام ۱۱ تن زخمی شدند که شش تن افراد عادی و پنج تن نیروی امنیتی بودند.

در حالی که رسانه‌های عربستانی اعلام کردند، یک عامل انتحاری در محله اجیاد در مکه در پی محاصره شدن از سوی نیروهای سعودی خود را منفجر کرد،‌ وزارت کشور سعودی گفت: سه عملیات تروریستی در جده و مکه مکرمه را خنثی کرده است. /981/ب۹۰۲/د

 

ارسال نظرات