۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۰۷۵۷۱
امام جمعه مرند:

معنویت ماه رمضان در دیگر ایام سال نیز حفظ شود

حجت الاسلام نعمت‌زاده با تأکید بر بهره مندی معنوی از فضائل روزهای پایانی ماه مبارک رمضان گفت: باید دستاورد های معنوی ماه مبارک رمضان را در دیگر ایام سال نیز حفظ کنیم.
رمضان

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه فرا رسیدن عید فطر و همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان ترتیب یافت، اظهار داشت: تهذیب نفس، بندگی و عبودیت تنها منحصر در ماه مبارک رمضان نیست، بلکه باید از فضائل این ماه برای ارتقای سطح معرفتی خود بهره ببریم.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه عده‌ای تنها مسلمانی را در ماه رمضان و یا ماه‌های محرم و صفر خلاصه می کنند، خاطرنشان کرد: اگر توانستیم در این ماه مبارک توفیق اقامه نماز اول وقت را کسب کنیم و در دوری از گناهان و رذایل اخلاقی موفق باشیم، چه خوب است این سبک زندگی در دیگر ایام سال نیز تداوم داشته باشد.

امام جمعه مرند ادامه داد: عده‌ای هستند که تنها در ماه رمضان در مساجد حضور می یابند و از گناهانی همچون دروغ و غیبت اجتناب می کنند، در حالی‌که اگر در دیگر ایام سال این گناهان بار دیگر تکرار شوند، دیگر آثاری از معنویت کسب شده در ماه رمضان نخواهد بود، بنابر این بهتر است همواره چنین صفاتی را در خود پرورش دهیم.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با تأکید بر بهره مندی معنوی از فضائل روزهای پایانی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: یک ماه روزه‌داری و دوری از محرمات و عمل دقیق به واجبات و مستحبات تمرین واقعی بندگی جهت تقرب به درگاه الهی بوده است، باید دانست که دهه پایانی ماه مبارک رمضان ویژه رحمت و مغرفت الهی در ضیافت الله است.

وی با بیان این‌که رحمت الهی تنها مختص ماه مبارک رمضان نیست، افزود: برای بهره‎مندی از این رحمت حضرت حق باید در هر حال و مکان دل و جان خود را عاری از گناه کنیم، به عبارت دیگر تمرین بندگی در ماه رمضان؛ تجهیز روح در برابر خواهش‎ها و وسوسه‌‎های نفسانی در دیگر ایام سال است.

امام جمعه مرند با اشاره به این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی و بازنگری در خویشتن است، خاطرنشان کرد: انسان می تواند به واسطه معنویت کسب شده در این ماه به کمالات والای انسانی نائل شود، در حقیقت باید دستاورد های معنوی این ماه را در دیگر ایام سال حفظ کنیم.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که روزه داری برای انسان برکات و آثار تربیتی و تکامل دهنده ای به ارمغان می آورد که ضامن سعادت دنیا و آخرت و سلامت جسم و روح او خواهد بود، تصریح کرد: ترک عادت‌های غلط، پاکیزگی و صفای باطن، دوری از گناه، ترک محرمات، داشتن اخلاق نیکو از ثمرات یک ماه بندگی است./935/۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات