۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۵۰۷۵۶۹
امام جمعه تبریز:

کار واحدهای صنعتی برای اقتصاد نوعی جهاد است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم شرایط امروز را در رابطه با فرهنگ و اقتصاد حساس خواند و گفت: کار واحدهای صنعتی برای اقتصاد جهاد است و زمینه سازی اشتغال وشکوفایی استعداد جوانان را فراهم می کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به ملزومات اقتصاد مقاومتی برای رونق اقتصادی کشور، اظهار داشت: امروز کشور نیازمند به اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات خود است.

وی با بیان اینکه دولتی بودن، اقتصاد تک محصولی، قاچاق و نبود اقبال نسبت به تولیدات داخلی مشکلات اقتصادی امروز کشور هستند، گفت: اقتصاد دولتی یک آفت بزرگ است، دولت تنها می تواند ناظر خوبی باشد، بنابراین لازم است این مسأله به بخش‌های خصوصی تعلق بگیرد.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: مردمی بودن از الزامات اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی است، همچنین بانک‌ها می توانند نقش خود را با ارائه تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی در روند تحقق اقتصاد مقاومتی نقشی مؤثر و بسزا داشته باشند و بستر رونق تولید را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط سخت اقتصادی و فرهنگی هستیم و دشمن در یک تغییر استراتژیک، عرصه نبرد خود را وارد اقتصاد و فرهنگ کرده است، تصریح کرد: در شرایط کنونی کار واحدهای تولیدی و صنعتی یک نوع جهاد است و نقش شهرک‌های صنعتی و تولیدی در تحقق اقتصاد مقاومتی قابل انکار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، افزود: در سایه رونق تولید است که کشور از اقتصاد تک محصولی فاصله گرفته، اقتصاد به سمت مردمی بودن حرکت کرده و شاهد اشتغال زایی و بهره گیری از استعداد جوانان خواهیم بود.

وی با تأکید بر فرهنگ سازی در مصرف کالاهای داخلی و پرهیز از خرید محصولات خارجی، ابراز داشت: ارتقاء کیفیت محصول و تولید محصولات صادارات محور از دیگر الزامات برای رونق تولید است، اگر همین مسأله تولید مورد توجه باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه لازم است در وهله نخست ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی با اصلاح الگوی مصرف از اسراف پرهیز کرده و از خرید محصولات خارجی اجتناب کنند، گفت: مردم نیز لازم  است با کنار گذاشتن اسراف و محصولات خارجی در تحقق این امر کمک کنند./854/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات