۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۰۷۵۶۱
آیت الله سبحانی:

با وجود بهره مندی از قرآن و فرهنگ غنی اسلام نیازی به برنامه اجنبی وجود ندارد

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: می خواهند برای ما برنامه و سند ۲۰ و ۳۰ ساله بنویسند، ما دارای قرآن و فرهنگی غنی هستیم و نیازی به افکار اجنبی نداریم.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی ظهر بیست و نهم ماه مبارک رمضان در درس تفسیر سوره صف که در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم برگزار شد، اظهار داشت: خلاق متعال در این سوره سه وعده داده است کسانی که در راه خدا جهاد کنند، گناهان آنها را می بخشد، وارد بهشت می شوند و در خانه های پاکیزه جای می گیرند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 13 سوره صف تصریح کرد: این آیه از خبرهای غیبی قرآن است و خبر می دهد که شما به فتح نزدیکی خواهید داشت و آن فتح مکه است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: آیه می فرماید علت این که خدا پیروزی را نصیب کرده، این است که گناهان گذشته و آینده تو را ببخشد؛ در این جا سؤالی پیش می آید که جزا باید معطوف به شرط باشد، اما در اینجا بین جزا و شرط ارتباطی نیست؛ در اینجا جزا و شرط به ظاهر ارتباطی به هم ندارند.

حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت: تمام روابط در قرآن مشخص است؛ فرض کنید انسانی در کشوری کودتا می کند، اگر به نتیجه رسید او را شجاع و قاطع می نامند اما اگر موفق نشود صدها تهمت به او می زنند که وقت نشناس بوده است؛ به پیامبر(ص) تهمت های بسیاری زدند، اما هنگامی که رسول خدا آمد، و بت ها را شکست، تهمت ها جمع می شود.

وی گفت: البته این نشان می دهد که پیامبر(ص) دامنش آلوده که به گناهان نبوده و همیشه چنین تهمت هایی را به انسان های پاکیزه می زنند، اما وقتی که حکومت اسلامی را به وجود آورد، تمامی تهمت ها بر علیه آن حضرت از بین رفت.

این مرجع تقلید با اشاره به آخرین آیه سوره صف تصریح کرد: اگر مسیحیان علاقه مند هستند که انجیل صحیحی نوشته شود، از روی قرآن بنویسند، یعنی بر آن کتاب ها حاکم است؛ برای تشخیص صحیح از ناصحیح باید به قرآن مراجعه کنیم؛ این که در انجیل کنونی یا در کتاب های دیگر حواریون را مذمت می کنند، این با تحریف سازگار نیست، بلکه انجیل نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: حالا می خواهند برای ما برنامه و سند 20 و 30 ساله بنویسند، ما چنین قرآن و فرهنگی داریم، چه نیازی به افکار شما داریم؟

حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت: جایی که خدا به انسان نعمت بزرگ بدهد، شایسته است که انسان آن روز را عید بگیرد؛ آیا نعمتی بالاتر از نعمت پیامبر خاتم (ص) وجود دارد؟ چرا وقتی که ما بعثت پیامبر(ص) را عید می گیریم، آقایان وهابی ها ایراد می گیرند؟ وقتی که ولادت پیامبر(ص) را عید می گیریم، فریاد می کشند که این بدعت است.

وی گفت: وهابی هایی که همه را مشرک و خود را موحد می دانند، تنها به قاضی رفته اند؛ اینها دو قدرت دارند بلندگوی حرمین در دستان اینها است و از طریق نفت دینار و درهم هم دارند و بر اثر این دو قدرت می خواهند سیطره پیدا کنند./822/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات