۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۰۷۵۰۷
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

فضای مجازی کانون خانواده ها را هدف قرار داده است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شبکه های اجتماعی کانون خانواده ها را هدف قرار داده است، صیانت از فرزندان در این فضا را وظیفه هوشمندانه بانوان مؤمن در برابر دشمن دانست.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امروز در مراسم سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد به تشریح 7 دستور قرآنی خطاب به همسران رسول گرامی اسلام پرداخت و عنوان داشت: دستوراتی که قرآن کریم برای همسران پیامبر اکرم(ص) تشریع کرده است دارای ابعاد و پیامهایی تعیین کننده در سرنوشت تاریخ اسلام است این در حالی است که این مبانی تشریع شده بر همه مومنان واجب توصیف شده است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه قرآن کریم زیور را از همسران رسول اکرم(ص) منع کرده است، اظهار داشت: شهوت رانی و چشم چرانی برای مرد از منظر شرع مقدس اسلام نوعی بیماری است؛ بر این اساس باید توجه داشت که جرقه شهوت و چشم چرانی در جامعه اسلامی از سوی زنان جامعه کلید می خورد این در حالی است که زنان بر اساس این توصیه قرآن در تعیین سرنوشت دین داری امت نقشی تعیین کننده دارند.

فضای مجازی قلب خانواده ها را هدف قرار داده است

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که زنان جامعه اسلامی که از سوی شرع مقدس اسلام از زیور منع شده اند باید توجه داشته باشند که پوشش از اولویت های بدیهی حقوق زن در اسلام است، ابراز داشت: امروز شبکه های اجتماعی قلب حیات جامعه اسلامی یعنی کانون گرم خانواده ها را هدف قرار داده است بر این مدار لازم است بانوان مومن در صیانت از این کیان مهم هوشمندانه در مقابل دشمن ظاهر شوند.

وی ادامه داد: بانوان امت اسلام در مواجهه با فضای مجازی از فرزندان خود صیانت کنند چرا که بیشتر پرونده هایی که در مناصب قضایی گشوده شده است متاسفانه با یک اقدام  سهل انگارانه بانوان در الگوی مواجهه با فضای مجازی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به این که دومین دستور قرآن به بانوان حضور در منزل و صیانت از حقوق اصیل نظام خانواده است، گفت: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم معظم له تصریح فرمودند که من با اصل حضور زن در مناسک اجتماعی مخالف نیستم؛ بلکه من با این مخالفم که زن با حضور غیر موجه خود از رسالت اصلی خود که حفظ و صیانت از کیان گرم کانون خانواده است غافل مانده و نسل های آینده را دچار مشکل کند.

وی افزود: سومین دستور قرآن کریم به بانوان امت اسلام حفظ زینت های خود در برابر نامحرمان است؛ در آیاتی که قرآن کریم به این حقیقت اشاره فرموده است صراحتا آمده است که حضور عریان در جامعه و نمایش زیور ها بازگشت به جاهلیت اول است؛ بر این اساس روایات تصریح دارند که جاهلیت اول به جاهلتی اطلاق می شود که قبل از ظهور اسلام وجود داشته است این در حالی است که جاهلیت بعدی در عصر حاضر با ادبیات مدرن به جوامع انسانی هجوم برده است.

مواجهه افراطی با حقوق زن، بانوان عرب را به دره تفریط زنا با محارم کشانده است

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) امر به معروف را الگوی صیانت اجتماعی اسلام در دفاع از حقوق نوامیس توصیف کرد و اظهار داشت: اگر دنیا امروز به بهانه حقوق زن و حقوق بشر به حجاب بانوان امت اسلام هجوم برده است؛ چرا به عربستان سعودی که یک رژیم غاصب خود ساخته قبیله ای است و با آن همه افراطی که از خود در مورد بانوان به نمایش گذاشته اند جبهه گیری نمی کند.

وی ادامه داد: عربستان سعودی آنقدر در مواجهه با مساله زن به افراط رفته است که وضعیت حجاب در فضا های غیر عمومی به دره تفریط سقوط کرده است این در حالی است که زنا با محارم در عربستان بیداد می کند.

اهمیت توجه به فریضه زکات از منظر قرآن

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی اقامه نماز و پرداخت زکات را از دیگر وظایف مهم همسران رسول گرامی اسلام می داند، ابراز داشت: پرداخت زکات آنقدر برای اسلام دارای اولویت است که این دستور را برای همسران پیامبر که شرایط عمومی زکات را ندارد اعلان داشته است این در حالی است که زکات از منظر قرآن همیشه دستور موکد پس از نماز بوده است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که قبل از صدور دستور هفتم قرآن کریم برای همسران پیلمبر اکرم(ص) به تعیین الگو و اسوه برتر پرداخته است، گفت: نزول آیه تطهیر قبل از بیان هفتمین دستور قرآنی به همسران پیامبر اکرم(ص) نشان از آن است که این دستور برای همسران و امت پیامبر نشان از الگوی اسوه گی اهل بیت(ع) دارد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات