۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۰۷۴۹۵
رییس اجرایی زکات خراسان شمالی:

کل مبالغ زکات فطریه تا پیش از ظهر عید فطر به دست نیازمندان می‌رسد

رییس اجرایی زکات خراسان شمالی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده و نیازسنجی صورت گرفته از اسامی نیازمندان به تفکیک استان، شهرستان و محلات، تمامی وجوهات پرداختی مردم در روز عید فطر تا پیش از ظهر روز عید به دست نیازمندان می‌رسد.
حجت الاسلام هاشمی - رییس اجرایی زکات خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام سیداسماعیل هاشمی، رییس اجرایی زکات خراسان شمالی، امروز در جلسه برنامه­ ریزی زکات فطریه، با اشاره به آمادگی شورای زکات استان برای جمع‌آوری فطریه، اظهار کرد: امسال در روز عید فطر، جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان شمالی در هزار و 200 پایگاه شهری و روستایی در استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای جمع‌آوری زکات فطریه و توزیع آن بین نیازمندان تا پیش از ظهر روز عید، افزود: امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته در شورای زکات خراسان شمالی، ائمه جماعات در شهرستان‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، صندوق‌های مشخصی با آرم شورای زکات در مصلاها، مساجد، مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطریه استقرار می‌یابد و افرادی هم با کارت شناسایی این شورا در پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه حضور دارند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ در جمع‌آوری و هزینه کرد زکات، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده و همچنین نیازسنجی صورت گرفته از اسامی نیازمندان به تفکیک استان، شهرستان و محلات، وجوهات پرداختی مردم در روز عید فطر تا پیش از ظهر روز عید، به‌صورت حضوری یا با واریز به شماره‌حساب آن‌ها به دست نیازمندان می‌رسد.

وی با بیان اینکه امسال هم جمع‌آوری فطریه و کفاره در سطح شهر و روستا با محوریت شورای زکات استان انجام می‌شود، گفت: امسال در روز عید فطر، جمع‌آوری زکات فطریه در هزار و 200 پایگاه شهری و روستایی در استان صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام هاشمی تأکید کرد: زکات جمع‌آوری‌شده و در بین نیازمندان سازمان بهزیستی، دفتر امام جمعه و کمیته امداد توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 تنها 20 مردم استان زکات فطریه خود را به کمیته امداد پرداخت کردند، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی شورای زکات استان پیش‌بینی می‌شود، طی سال جاری 50 درصد مردم خدادوست استان فطریه خود را به کمیته امداد پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به میزان فطریه جمع‌آوری‌شده در سال گذشته در خراسان شمالی، یادآور شد: پارسال هفت میلیارد و 130 میلیون ریال فطریه در سطح استان از سوی مردم مؤمن پرداخت شد؛ اما امسال با توجه به افزایش قیمت زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آن‌ها گندم و برنج است، پیش‌بینی می‌شود میزان پرداخت زکات در استان افزایش یابد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات