۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۴۷۹
عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری:

دوشنبه عید فطر است/ ماه هنوز در پایگاهی رویت نشده است

موحد‌نژاد گفت: ما در ۱۵۰ پایگاه کشور مشغول رویت ماه هستیم و پس از آماده‌سازی گزارشات از بعدازظهر امروز تا فردا یکشنبه(۴تیرماه) اعلام قطعی برای رویت صورت می‌گیرد، با وجود پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال بر این است که دوشنبه(۶تیرماه) عید سعید فطر باشد.
استهلال ماه

حجت الاسلام علیرضا موحدنژاد، عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره رویت ماه شوال و اعلام عید فطر گفت: باوجود شرایط نامناسب آب و هوا امکان رویت ماه امروز (شنبه ۳تیرماه) وجود ندارد و از بعدازظهر امروز اقدامات کارشناسی مجدد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ما در 150 پایگاه کشور مشغول رویت ماه هستیم و پس از آماده‌سازی گزارشات از بعدازظهر امروز تا فردا یکشنبه(۴تیرماه) اعلام قطعی برای رویت صورت می‌گیرد.

عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: با وجود اینکه امکان رویت امروز شنبه امکان‌پذیر نشد مردم خوب کشورمان فردا را نیز باید روزه‌دار باشند و از این رو باید اعلام کرد که رمضان امسال ۳۰ روزه شد.

موحد‌نژاد یادآور در مورد رویت ماه توسط تیم اعزامی در پایگاه‌های مختلف نیز تاکید کرد: کار رویت پس از آغاز در غروب شنبه تا فردا یکشنبه به صورت گزارش آماده شده و چنانچه ماه در پایگاه‌هایی رویت شود گزارشات برای مقام معظم رهبری ارسال می‌شود و پس از تایید نهایی ایشان اعلام رویت صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: با وجود پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال بر این است که دوشنبه(۵تیرماه) عید سعید فطر باشد./816/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات