۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۰۷۴۶۷
آیت الله صدیقی:

مردمی خواندن ولایت امام علی بدعت گذاری و ترویج باطل است

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه اطاعت از اهل بیت(ع) واجب الهی است، گفت: سخن مردمی بودن انتخاب امام علی(ع) بدعت گذاری و ترویج باطل است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مسجد شهید بهشتی تهران، گفت: در روایات شیعه و سنی اطاعت از اولی الامر بسیار ذکر شده است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) اولی الامر را ائمه اطهار(ع) که نخستین آن امام علی(ع) است، بیان می‌کنند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه علمای اهل تشیع کتب فراوانی در راستای رفع شبهات در زمینه غیبت امام زمان(عج) و امامان معصوم به قلم تحریر درآوده‌اند، ابراز کرد: در این کتابهای معتبر به امامت امام علی(ع) چنین اشاره شده که انتخاب ایشان از سوی خداوند متعال بوده و هیچ ربطی به رغبت و تمایل مردم به ایشان ندارد و این مهم بارها در کتب شیعه و اهل سنت قید شده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حضرت آیت‌الله بروجردی که از فقهای به نام شیعه به شمار می‎روند امامت اثنی عشری را از دیدگاه علمای اهل سنت که در کتابهای چهارگانه آنان وجود دارد استخراج و بر اساس فقه شیعی برای آنان تبیین می‌کند و سپس به حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دستور می‌دهند که مطالب استخراج شده را به صورت کتاب در اختیار مردم قرار دهند که امروز نام این کتاب منتخب الاثر نام دارد و سندی بر حقانیت شیعه به شمار می‌رود.

وی با تاکید براینکه مکتب تشیع سند و مدرکی الهی دارد، اظهار داشت: مکتب تشیع ریشه در آیات الهی و روایات ائمه معصومین(ع) دارد و حقانیت این مکتب به حدی است که مخالفان نیز به نقل این مهم پرداخته‌اند امروز کسانی که سخنان جدیدی بر لسان جاری می‌کنند نمکدان شکنانی هستند که عاقبت خوشی در انتظار آنان نیست، اینان کسانی نیستند که سالم به مقصد برسند زیرا کسی که سر سفره شهدای شیعه بنشیند و به مقام برسد، بعد بگوید انتخاب امام علی(ع) مردمی بوده چیزی نیست که خدا و مردم از او بگذرند، این سخنان بدعت گذاری و ترویج باطل است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه یس قلب قرآن است، گفت: مرحوم علامه طباطبایی فرمودند: یس به این دلیل قلب قرآن است که خداوند در این سوره عالم ملکوت را برای انسان برملا کرده است؛ اشراف در عالم امر نیاز به شناخت عالم ملکوت دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امامان معصوم(ع) از عالم ملک بالاتر هستند و در ملکوت استقرار دارند بنابراین اراده آنان عدل الهی است اهل بیت(ع) اولی الامر بوده و اطاعت از آنان از سوی خداوند بر همه انسانها واجب شده است./202/813/ب1

ارسال نظرات