۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۰۷۴۵۹
امام جمعه موقت اصفهان:

مسؤولان از نقد خبرنگاران دلخور نشوند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مسوولان نظام اسلامی در برابر نقد منصفانه مردم به خصوص خبرنگاران سعه صدر و تحمل داشته باشند تا بدین وسیله در جهت رفع مشکلات گام بردارند.
حجت الاسلام رهبر

حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهانت مسوولان به اصحاب رسانه و خبرنگاران؛ گفت: نظام اسلامی بر محور مردم‌سالاری و دموکراسی بنا نهاده شده به همین دلیل انتقاد و نقد منصفانه از ویژگی‌های نظامی اسلامی است.

وی با اشاره به سخنی از امیر مؤمنان علی(ع) درباره نقد مبنی بر اینکه من برتر از نقد نیستم، اظهار داشت: مشاهده می‌کنید که آن حضرت با اینکه از معصومین(ع) بودند خود را مبرا از نقد نمی‌دانستند؛ بنابراین انتقاداتی که در سطح جامعه از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران صورت می‌گیرد مسوولان باید با آن برخورد شایسته داشته باشند.

حجت‌الاسلام رهبر عنوان کرد: اصحاب رسانه وظیفه اطلاع رسانی به جامعه را برعهده دارند زیرا این قشر با سوال پرسیدن و انتقاد کردن حرف‌ها و خواسته‌های مردم را مطرح می‌کنند.

 عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به لزوم نقد در جامعه اظهار داشت: انتقادکردن نباید از بین برود زیرا جامعه همراه با نقد و سوال کردن رشد پیدا می‌کند همچنین از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی نقد منصفانه است و این نقد حق اصحاب رسانه‌ها و خبرنگاران است.

محدود کردن خبرنگاران

وی اظهار داشت: خبرنگاران نباید بایکوت شوند زیرا که مورد قبول نظام و جامعه نیست چرا که جامعه اسلامی ایران برمبنای دموکراسی و مردم سالاری دینی بنا نهاده شده است همچنین بایکوت کردن خبرنگاران برای فضای تربیتی، فرهنگی و اجتماعی کشور بسیار اثر ناپسند دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روایت‌ها و سخنان ائمه اطهار(ع)، ادیبان و شعرا درباه نقد، گفت: در این زمینه امام علی(ع) می‌فرمایند«بر مسلمان است که سعه صدر داشته باشد» همچنین امام صادق(ع) می‌فرمایند«بهترین برادران من کسانی هستند که معایب من را به من اهدا می کنند.»

وی افزود: مسوولان نظام در هر رتبه‌ای باید با سعه صدر و تحمل عمل کنند زیرا مسوولان نمایندگان مردم هستند و توسط مردم انتخاب شده‌اند و باید نقد منصفانه را قبول کنند تا بدین وسیله در جهت رفع مشکلات گام بردارند.

حجت‌الاسلام رهبر در پایان خاطرنشان کرد: انتقاد کردن در جامعه باید به طور صحیح انجام شود زیرا انتقادهای که بر اساس صداقت نباشد دشمنان نظام از این نقدها سوء استفاده می کنند. /807/ت۳۰۲/س

 

 

 

ارسال نظرات