۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۰۷۴۴۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تقوا و سخن نیکو انسان را رستگار می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: تقوا ترس از خدا نیست بلکه بازداری انسان از آلوده شدن به گناهان باطنی و ظاهری و انجام فرامین الهی اعم از واجبات و محرمات است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم شب گذشته در حسینیه همدانیها، گفت: کلام الهی، انبیا و ائمه اطهار(ع) نور است.

وی افزود: نور خورشید تأثیرات شگرفتی در شگفتی‌های زمین دارد و این شگفتی‌ها تا روز قیامت نه تنها قابل محاسبه و درک نیست بلکه سبب تحیر انسان نیز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسان زمانی که نمی‌تواند آثار نور مادی را محاسبه کند چگونه می‌تواند اثرات نور مادی را در وجود انسان به شمارش بیاورد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آثار کلام پروردگار، انبیا و ائمه اطهار(ع) در وجود انسان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، ابراز کرد: اکثر انسان ها سخن حق را قبول می‌کنند ولی به سبب وجود ضعف در عمل به خدا ایمان نمی‌آورند.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: خداوند انسان را از خاک خلق کرد تا او در این عالم هستی براساس کلام الهی که سراسر نور است به خدا ایمان آورده و عمل صالح انجام دهد تا از این طریق به کمال برسد. خداوند به اهل ایمان می‌فرماید: ای مومنان تقوا پیشه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره تقوا اظهار داشت: تقوا ترس از خدا نیست بلکه بازداری انسان از آلوده شدن به گناهان باطنی و ظاهری و انجام فرامین الهی اعم از واجبات و محرمات است.

این خطیب مشهور گفت: خداوند پس از دعوت انسان به تقوای الهی به او تاکید می‌کند که در سخن گفتن جز کلام حق چیزی به زبان جاری نکنید، سخن نیکو ارزشمند و انتخاب آن بیانگر عقل انسان است.

استاد اخلاق ادامه داد: خداوند وعده داده که اگر انسان تقوا و سخن نیکو داشته باشد همه اعمال او را سروسامان داده و از گناهانش را می‌بخشد.

وی با بیان اینکه خداوند زیبا گو است، خاطر نشان کرد: رستگاری عظیم از آن کسی است که از خداوند و فرستادگانش اطاعت کند. زمانی که سخن نیکوی انسان او را سعادتمند می‌کند پس باید دید تاثیر کلام الهی و فرستادگانش در انسان چه تاثیری خواهد داشت./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات