۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۰۷۴۳۸
آیت الله توکل:

فرصت باقیمانده ماه رمضان را برای توبه حقیقی دریابیم

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بر لزوم توبه حقیقی در ساعت های باقیمانده ماه رمضان تأکید کرد و گفت: در ساعت های پایانی ماه مبارک رمضان باید لحظه لحظه این ماه بزرگ را برای جلب رضای الهی قدر دانست.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در امامزاده عبدالله بابل ماه مبارک رمضان را شکار فرصت ها عنوان کرد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی ویژه و بی نظیر از سوی خداوند متعال برای بازگشت انسان ها و توبه از گناهان و مسیرهای آلوده است.

وی افزود: توبه عذرخواهی حقیقی در محضر پروردگار متعال به خاطر لغزش ها و انجام گناهان و محرمات الهی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه یکی از عوامل تسریع کننده برای تسریع در رسیدن به مقام های عالی عبودیت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: یکی از عوامل پیش رونده و سرعت بخش برای دست یابی به مقام عبودیت، انتخاب اعمال احسن در میان حسن ها است تا با انجام آن طهارت و شادابی روحای پیدا کند.

وی ادامه داد: بسیاری از انسان های مؤمن در انجام واجبات الهی و اعمال عبادی اهتمام ویژه ای دارند اما متاسفانه در ترک محرمات آن چنان موفق عمل نمی کنند.

آیت الله توکل با بیان این مطلب که توبه حقیقی موجب بازشدن درهای حکمت برای انسان می شود، خاطرنشان کرد: انسان مؤمن نباید توبه را هیچ گاه به عقب بیندازد زیرا دو خطر مرگ و مکر شیطان در کمین انسان است.

وی افزود: شیطان از چهار راه برای انسان دام پهن می کند که یکی از مهمترین آن ها تحریک نفس اماره برای طغیان گری در مقابل خدا است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: یکی از مکرها و دام های شیطان برای انسان زیبا جلوه دادن گناه برای انسان است.

وی ادامه داد: رفتارهای توجیه گرایانه برای انجام گناه و محرمات الهی و پس از آن وسوسه شیطانی است.

آیت الله توکل اثر تأخیر گناه را بر ابعاد وجودی انسان مورد اشاره قرار داد و گفت: به عقب انداختن گناه موجب ازدیاد گناه می شود و گناه روی گناه می آید تا اینکه سرانجام انسان لیاقت توبه کردن را از دست می دهد.

وی با اشاره به برخی از حکایت های تاریخی درباره سرنوشت برخی انسان ها، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات مرگ بین انسان و توبه او و گاهی بیماری های سخت و دردها و رنج های آن فرصت توبه را از انسان می گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گاهی یک انسان گناهکار آنقدر درگیر درد ناشی از بیماری می شود که دیگر به یاد توبه به درگاه الهی نمی افتد.

استاد اخلاق حوزه علمیه تأکید کرد: در ساعت های پایانی ماه مبارک رمضان باید لحظه لحظه این ماه بزرگ را برای جلب رضای الهی قدر دانست.

وی ادامه داد: خوشا به حال آن هایی که در ماه مبارک رمضان مورد عنایت ویژه الهی قرار می گیرند و با لباسی از تقوا و توشه های معنوی بسیار با برکت این ماه را ترک می کنند./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات