۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۰۷۴۲۲
عضو مجلس خبرگان:

قرآن کریم در زندگی افراد مهجور واقع شده است

آیت الله سلیمانی گفت: متأسفانه امروزه به جای اینکه قرآن در متن زندگی جاری شده و الگوی حیات بشری قرار گیرد، بیشتر از آن به عنوان پیام رسان مرگ یک نفر و فاتحه خوانی یاد می شود.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در آیین اختتامیه جشن رمضان و تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی که شب گذشته در مسجد حضرت خدیجه کبری(س) با حضور فضلای حوزوی، قاریان، جمعی از مسؤولان و مردم ولایت مدار زاهدانی برگزار شد، با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه بهار قرآن است، گفت: ممارست و مؤانست مردم با قرآن در این ماه به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند و چه خوب است که این انس گیری با قرآن کریم همیشگی باشد.

حق قرآن را ادا کنیم

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در روایات، خواندن روزی 50 آیه از قرآن کریم بسیار سفارش شده است، اظهار داشت: علما و بزرگانی همچون حضرت آیت الله جوادی آملی خود را موظف به خواندن روزی یک جزء قرآن کریم می دانند؛ با توجه به اینکه این کار برای مردمان عادی کاری سخت تلقی می شود، حداقل باید با خواندن روزی 50 آیه، حق قرآن را ادا کنند و بدانند که با تلاوت قرآن همه امور زندی آنها در همه زمینه ها سامان بخشیده خواهد شد.

وی قرآن کریم را تنها منبع برای رسیدن به خداوند در میان کتب آسمانی دیگر که هم اکنون به شکل تحریف شده در دست ما است معرفی کرد و عنوان داشت: قران کریم مؤلفه بسیار مهمی است، چون به طور کامل شامل هر آنچه سبب سعادت انسان می شود، است.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: هر خانه ای که در آن قرآن کریم تلاوت شود، نورانی شده  و اهل آن خانه از ارتکاب گناه محفوظ خواهند شد؛ خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود به سان درخشش ستارگان برای اهل زمین، برای اهل آسمان می درخشد.

قرآن، مونس حقیقی اهل ایمان

وی اضافه کرد: امیرمؤمنان(ع) فرمودند «هر کس با قرآن انس بگیرد، جدایی دوستان او را به وحشت نمی اندازد»؛ بنابراین قرآن به منزله مونسی است که در همه مشکلات زندگی به کمک انسان می رسد.

عضو مجلس خبرگان در پایان با اشاره به اینکه قرآن کریم در زندگی های ما در حال تبدیل به یک نماد و سمبل است، ابراز داشت: متأسفانه امروزه به جای اینکه قرآن را در متن زندگی جاری کنیم و الگوی حیات بشری خودمان قرار دهیم، از آن به عنوان پیام رسان مرگ یک نفر و فاتحه خوانی استفاده می کنیم؛ ضروری است تا قرآن را از مهجوریت در آورده و با پیاده سازی ان در همه امور، آن را اکرام کنیم./841/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات